Saturday, September 25, 2010

Aku dan Mereka MerDeka....

Alhamdulillah 2 hari lepas (230910) tamat la sudah exam terbesar sekolah rendah... merdeka la sekejap bg aku n merdeka sehabisnya bg ank2 didikku... siap berjimba-jimba dgn seronoknya di skolah.. bebudak lain bengkek je ati nengok thn 6 bermain2 dipadang... tp xbestnya terlalu bebas plak... ye la selamba je pakai jeans... padahal maksud pakaian bebas ialah baju sukan, sluar trek n kasut skolah... dibebaskan seketika dr memakai bj skolah..namun masih lg ada cop skolah dgn memakai t-shirt sukan skolah... ish itu la bila salah fhm ngn arahan dr pihak atasan... n as their ummi aku sound la sket dorang... bkn saja2 nk sound tp disiplin 2.. seingat aku masa skolah rendah dl aku n kwn2 masih pakai bj sekolah yg lengkap n bila smpi skolah br la bertukar bj sukan.... tp xde la ikut suka ati je nk pakai bj sukan mcm mana... hmm... siap ada yg melaram mcm nk g pekan pn ada...adoyaii ank2 aku....

Aku xde disekolah slm 3 ari UPSR berlangsung.. kene ke pekan coz jaga exam di sana... kena jaga SJKC... pengalaman pertama yg begitu berharga.. Alhamdulillah Allah mudahkan urusan aku even ada kesukaran utk solat (sbb di situ xde surau) tp aku gagahkan juga kaki mendaki tanga yg tinggi utk ke masjid lama n mujurlah masjid itu bersebelahan sj dgn pusat peperiksaan :)

Smlm aku ngajar mcm biasa..ermm xngajar pn sbb smlm aku hanya masuk kelas thn 6 n disebabkan student aku dh beronok2 (plural form utk seronok :D)makanya aku pantau disiplin dorang dr jauh sj.. biarlah mereka merdeka sbb mereka dh lama disekan n dikuarantin dr bergumbira mcm 2... sambil2 memerhatikan dorang sambil 2 jugaklah mataku melihat kertas BI mereka... berdebar jgk aku check paper 2... memula xnk check tp rasa xtenang lak bila xcheck nih....blm siap sepenuhnya lg... apapun aku berharap mereka mendapat keputusan yg baik... yg mampu membanggakan ibu bapa mereka dan semua guru di sini... 

yahoo!! tq G


Rasa cm nk meraikan kemerdekaan aku dgn bercuti... tp xtau lag kan kemana... :)


Syukran jazilan sudi baca... datang lagi ye :)

0 geng suka bebel:

Pemberitahuan

Segala cerita/ post yang terdapat dalam blog ini merangkumi sebahagian kisah hidup saya, orang yang rapat dengan saya dan kisah2 yang dipetik dari pelbagai sumber untuk tatapan bersama. Sekiranya terdapat persamaan dengan mana-mana pelawat blog ini itu adalah secara kebetulan sahaja.... Saya tak paksa orang follow saya tau..tapi kalau ada yang sudi nak follow ribuan terima kasih saya ucapkan