Thursday, July 29, 2010

Sedikit Coretan dr Hati

rindu nk g bazaar. credit 2 mr.google
Dlm duduk2 menunggu isyak ni tetiba otk ni terkenang kt kampung nun disemenanjung sana... rindu yg bersarang didada makin sarat memandangkan puasa ramadhan akn menjengah xlama lagi... serius.. benar2 rindu... rindu suasana n keadaan berpuasa d kampung... benar kata org di mana bumi dipijak disitu langit dijunjung... bkn maksud utk membezakan antara tmpt kerja aku sekarang dgn kampung halaman yg dikelilingi dek sawah padi yg menguning itu namun itulah hakikat perasaan aku skrg... aku benar2 rindukan air tangan bondaku.... rindukan keriuhan kami adik beradik memotong sayur n bahan2 utk berbuka puasa... rindukan kekecohan n gelak tawa didapur ketika menghidang mknn utk berbuka... aduiii berair mata aku ni... rindunya pd alunan suara abahku di surau ketika mengimami solat tarawih... rindukan suasana kampung halaman bonda n abah tiap kali kami pulang apabila tiba giliran kami utk adakan moreh di surau... rindunya Ya Allah..... aku rindukan ketenangan n kenyamanan mlm di rumah... andainya Laut Cina Selatan ni dekatnya spt KL-A.star aku rasa dh lama aku smpi ke kampung halaman bg menyambut awl ramadhan bersama keluarga...

Tabahlah duhai hati... aku cuba memujuk ati aku ni supaya bertabah dlm menghadapi dugaan kecil ini... sabarlah.... sentiasa kuatlah dlm mengharungi idup di rantauan.... Mama Baba I really miss u...


Syukran jazilan sudi baca... datang lagi ye :)

2 geng suka bebel:

diriku said...

em..nt cuti blk lh kg halaman..lmbt lg ke cuti?he2

Akunyer said...

sebulan lg tp nk nunggu sebulan 2 yg lama... huhu

Pemberitahuan

Segala cerita/ post yang terdapat dalam blog ini merangkumi sebahagian kisah hidup saya, orang yang rapat dengan saya dan kisah2 yang dipetik dari pelbagai sumber untuk tatapan bersama. Sekiranya terdapat persamaan dengan mana-mana pelawat blog ini itu adalah secara kebetulan sahaja.... Saya tak paksa orang follow saya tau..tapi kalau ada yang sudi nak follow ribuan terima kasih saya ucapkan