Saturday, July 31, 2010

Pengorbanan Sorang Insan Bergelar Bapa

tq mr.google
Br jer habis tgk citer hindi Main Aisa Hi Hoon lakonan hebat Ajay Devgan n Sushmita Sen..  fuhh menahan perasaan jugak la tgk td... ye la perjuangan sorang bapa utk mempertahankan hak penjagaan anaknya.... rupanya mmg ada mentaliti masyarakat yg mengatakan org kurang upaya x mampu membesarkan ank n mampu memberikan kasih syg yg sewajarnya...  cerita ni menggambarkan biarpun xsempurna dr segi mental namun kasih syg yg lahir dr hati begitu ikhlas n suci.. terharu betul aku.. nangis?? haha xde la tp sebak la... serius aku mmg sensitif kalau citer2 yg ada kt tv ttg mak atau ayh... kalau pasal mak laaagiii la sensitifnya... sbb 2 la kot masa study dl org selalu suh aku wat segmen muhasabah diri utk peserta2 sbb aku terlalu dibuai perasaan kalau bab2 mak ayh ni... :)

Timo kacih encik google
Then, last nite at 10 p.m. aku layan Game Plan lakonan "The Rock" Dwayne Johnson.. even dh berkali2 tgk tp aku tetap nk layan jgk citer ni.. sbb ada value disebalik citer ni.. semuanya pasal kasih syg sorang ayh... budak 2 pn cute.. suka sgt citer ni... berjaya dia ubah hati ayhnya yg keras bak batu 2... :) erkk cikgu balet 2 cun aa.. hehe..


Dr kedua2 citer 2 dptla aku simpulkan bhwa ayh juga mampu menyayangi ank2nya walaupun mereka xmelafazkan secara zahir... cukuplah perbuatan mereka menunjukkan segalanya.. Baba ankanda sayangkan baba... (owh....sebak nih)


Syukran jazilan sudi baca... datang lagi ye :)

0 geng suka bebel:

Pemberitahuan

Segala cerita/ post yang terdapat dalam blog ini merangkumi sebahagian kisah hidup saya, orang yang rapat dengan saya dan kisah2 yang dipetik dari pelbagai sumber untuk tatapan bersama. Sekiranya terdapat persamaan dengan mana-mana pelawat blog ini itu adalah secara kebetulan sahaja.... Saya tak paksa orang follow saya tau..tapi kalau ada yang sudi nak follow ribuan terima kasih saya ucapkan