Tuesday, August 3, 2010

Camne nak naikkan peratus English?

makaceh p.cik google
Rehat td aku, nira n PK HEM bergerak ke S.K. Kuala Lawas.. perjalanan dgn menaiki perahu merupakan pengalaman pertama bg aku... haha rasa kekok jgk la nk kena memanjat masuk perahu dgn baju kurung n handbag you.... jgn xtau... sib baik la mlm td ujan so air naik la n xda masalah utk aku berpijak d tangga pelantar/ jeti 2... fuhh memula 2 gabra jgk la.. mcm2 dh aku pk.. takut tergelincir.. tp aku tgk PK HEM selamba je so aku pn berpura2 la selamba (pd hal dlm hati Tuhan je tau)... aku terfikir gak kalau la aku jatuh apa jd.... jatuh dlm perahu xpe aa..watnyer jatuh di luar perahu duhhh basah dowh... dh la xpndi berenang.. wat kuak lentang 2 bleh aa.. :D

Ape pun aku selamat jgk smpi di skolah 2... ni 1st time jgk la aku singgah ke skolah 2.. wow cantiknye sekolah.. best... sekolah kecik n student xramai...elok2 sampai ja kami mengalas perut dl.. kebetulan time 2 rehat... so mkn time la.. :) dh borak2 puas borak (aku tetiba jd diam..musykil lak np leh pendiam... akukah ini?) then aku n nira masuk ke lab utk discuss sket pasal english.. cikgu english sekolah 2 berjaya wat student dia 100% lulus dlm english UPSR last year.. hbt kn? so disebabkan itu aku nk amik ilmu sket la..  

Aku tunjukkan kertas trial yg student aku jwb.. so far nmpk dia setuju ngn marking aku.. kiranya dia setuju la aku strict dlm pemberian markah (senyum smpi ke telinga smbil angkat2 kening).. so aku pn tanya la cm ne dia wat last year... Cikgu NurFarahin (CNF) ckp dia wat drilling in section B sbb section 2 sng dpt markah n sng juga ilang markh.. so CNF mtk aku drill students utk skor at least 13 marks utk section B.. sbb CNF ckp kalau dh 13 marks dlm tgn n section A n B sekurang2nya dpt 3 mrkh stp 1 n students aku wat yg terbaik dlm paper 1 let say 25 n above dorang dh leh lulus sekurang2nya C... hmm menarik 2... aku nk sgt semua students aku lulus... at least C...ni utk weak students la.. hrp2 apa yg aku dpt dr CNF dpt la aku apply dlm kelas... insyaAllah aku akn gunakan masa yg ada ni sebaiknya... 

Blk je td aku mula la plan nk wat cm 2... n aku dh mula wat section B td mlm... so far aku nmpk students yg dikategorikan students GALUS (gagal lulus) dh fhm n mampu buat... td pn nmpk dorang bg kerjasama yg begitu umphhh...mgkin semangat dorang dh naik pas tgk mama dorang (aku yg cute ni la) bermangat2 (semangat in plural form) mengajar.... Hmm rasa puas ati dpt beri ilmu yg aku dpt td... moga apa yg aku bg mlm ni dpt la dorang apply smpi UPSR nti.... 

Pheww.... penat sudah mlm ni... letih naik perahu (haha betul la sgt).. aku kena permisi dl la.. nk tido awl mlm ni (erk awl ker) cz sok nk kena g pantau ank2 RMT lak (yeayy mkn free)... Senyumanku makin meleret sbb teringat aku jumpe something special kt mata aku td time ke sekolah 2.. apa dia? biarlah jd rahsia aku... :) senyumanku meleret jugak sbb aku dpt berikan ilmu yg aku dpt kt sekolah 2 pada ank2 aku.. moga2 berjaya la mereka hendaknya n moga students aku dpt gempakkan org2 yg selalu pndg serong pd subjek BI ni...


Ciau... :)


Syukran jazilan sudi baca... datang lagi ye :)

0 geng suka bebel:

Pemberitahuan

Segala cerita/ post yang terdapat dalam blog ini merangkumi sebahagian kisah hidup saya, orang yang rapat dengan saya dan kisah2 yang dipetik dari pelbagai sumber untuk tatapan bersama. Sekiranya terdapat persamaan dengan mana-mana pelawat blog ini itu adalah secara kebetulan sahaja.... Saya tak paksa orang follow saya tau..tapi kalau ada yang sudi nak follow ribuan terima kasih saya ucapkan