Sunday, August 29, 2010

Setiap yg hidup pasti akn mati....

Salam ramadhan... alhamdulillah kita dh berada dlm fasa yg ke dua/ separuh masa ke-2... makanya sama2 la kita berusaha n bertungkus lumus memperbanyakkan amalan... harapnya amalan yg kita buat sama ada amalan wajib atau sunat dlm bln ni mendapat perhatian dr Allah Taala... amiin...

syukran G
2 hari sudah (Khamis 16 Ramadhan) aku mendapat panggilan nun di Utara semenanjung sana... aku berdebar jgk bila kt skrin hp ada nama Baba... means ada sumthing yg penting berlaku... dengar je suara baba dh lain.. mcm serius... baba aku bitau bapa sedara aku telah kembali ke rahmatullah... bapa sedara yg rapat ngn keluarga aku... yg tinggal bersebelahan rumah aku... aku mmg xdpt tanya apa2 sbb air mata merembes keluar.. Ya Allah terkejutnya aku..... aku mmg xdpt ckp apa2... hanya esak tangis yg keluar.. aku dh xpeduli siapa pun yg ada dlm bilik guru time 2... aku menangis kt tmpt aku...

SMSed mama..ckp pd mama yg aku sedih n terkejut... mama called.. suara mama pn tenggelam timbul,.. ya mama pn nangis.. sama mcm aku... aku ckp aku tekejut n xpecaya.. mama bitau semua org kt sana pn sama.. tekejut n xpecaya.. aku nk blk.. tp mama xbenarkan.. sbb jaohh... aku teresak2 lagi... kali terakhir aku bertemu dgn arwah pd bln jun lepas.. sblm berangkap pulang ke srwk... 1 permintaan drnya ialah daging rusa... lagi la aku sedih.... dia mintak aku cari daging rusa utk raya ni... tp hajatnya xkesampaian.. kebetulan plak rusa skrg ni ssh nk dapat... aku mmg xleh fokus time mengajar... smpi skrg pn aku masih lagi 'berkabung'... bila teringatkan arwah hati aku menjadi sayu.. moga 'hadiah' yg xseberapa itu diterimanya...

Raya ni sepertinya akn terasa kosong.. xkn kedengaran lagi arwah mengimami solat hari raya.. selalunya arwah yg akn jd imam n baba yg akn bc khutbah... tp.....kesedihan ini seolah xmau tinggalkan aku... aku rasa ralat sgt sbb xdpt tatap wajah arwah buat kali terakhir... owh betapa susahnya bila tinggal jaoh2 ni.. nk blk pn ssh... bila xdpt blk mula la aku nk bersedih lama2....

Ya Allah yg Maha Pengampun, Maha Pengasih dan Maha Penyayang.... Kau rahmatilah dia... masukkanlah arwah bersama para solihin....amiin...


Syukran jazilan sudi baca... datang lagi ye :)

0 geng suka bebel:

Pemberitahuan

Segala cerita/ post yang terdapat dalam blog ini merangkumi sebahagian kisah hidup saya, orang yang rapat dengan saya dan kisah2 yang dipetik dari pelbagai sumber untuk tatapan bersama. Sekiranya terdapat persamaan dengan mana-mana pelawat blog ini itu adalah secara kebetulan sahaja.... Saya tak paksa orang follow saya tau..tapi kalau ada yang sudi nak follow ribuan terima kasih saya ucapkan