Sunday, August 8, 2010

Garangkah Aku?

Sbnrnya tertarik nk menaip mende ni sbb br pas dpt call dr member aku.. siapa 2 biarlah rahsia.. ecewah... masalah ni dh lama jadi kt aku.. erkk bkn masalah pn sbnrnya... tp mcm rasa pelik la.. mn2 aku p pn benda ni yg akn muncul... aduyaii apa daya aku.. dh xtau nk wat cmna dh.. :D

Mngkin kita selalu dgr first impression is the last impression.. tp bg aku first impression is not the last.. kita kena cuba dekati n kenali.. xkenal maka xcinta kn? kn? kn? bkn sorang yg ckp cm 2 malah ramai lg.. dr sekolah... :) nk wat cmna dh mmg aku cm ni...  ttg wajah/muka/face aku ni la... ada yg tgk gmbr aku yg sekeping 2 kt fb 2 ckp aku ni garang type... mmg xnafikan aku mmg garang tp xkn la xmemasal aku nk garang.. :) suka plak i... bila org ckp aku garang kdg2 best gak sbb org xberani kacau tp kdg2 rasa bosan gak sbb org xberani nk dekat/nk kawan ngn aku... nk wat cmna kalau dh dikurniakan wajah yg sebegini?? Alhamdulillah..sekurang2nya masih sempurna sbg makhluk Allah Taala... benda ni (muka) xleh nk tukar... yg bleh diubah hanya sifat keperibadian kita... isk isk (sedih jap)

mcm ni ke muka aku? tq uncle G
Teringat masa kt kampus dl... waktu memula join persatuan.. bila dh lepak2 ngn kawan2 1 society dorang terus ckp cm ni "eh wan, kitorang ingt ko xleh masuk ngn kitorang..ye la dl ko cm serius jer.." aku tergelak jgk dgr ayt 2.. mcm mana nk masuk ngn dorang kalau dorang xtegur aku... aku pn ada rasa segan.. isk isk (sedih lagi) mmg la aku serius.. kang aku tetiba terkekeh2 gelak n terlebih menegur org kata aku gila n gediks lak (oops)

Time bljr kt sekolah menengah dl pn sama jgk.. time taaruf dlm usrah..naqibah siap ckp maaf lgi kt aku.. pelik gak... rupanya dia anggap aku sombong.. sbb aku diam jer sblm mula usrah.. bila dh mula usrah aku rupanya jenis byk ckp.. uik..sombongkah aku? cm na nk bg muka xnmpk sombong... kalau aku diam n xsenyum mmg muka aku nmpk cm 2.. (garang n sombong)..kena senyum selalu ke? aduii... ye baiklah... aku akn senyum selalu..cm senyum ala2 model 2... huhuhu.... 

Hanya jauhari mengenal manikam erk boleh guna ke cm 2? xkenal maka xcinta... yg ni yg sebetulnya kot... sblm apa2 kenali dl... cuba jd kawan n tau la anda cm ne sy sebenarnya... don't judge the book only from its cover... try 2 read its contents... so u'll know who am i.. cewah speaking celup2 plak... nk letak gmbr x ni? erk xpyh la malu... i kn pemalu... cukuplah gmbr2 kt dlm fb.. sini aku letak gmbr xfull dh la.. yg nmpk mata jer... :D

Moral of the story...bkn rupa paras yg menentukan siapa kita tp peribadinya.. unggul peribadinya maka unggullah orangnya.... begitula sebaliknya... selamat malam... jom kita tido.. esok keje... :) 


Syukran jazilan sudi baca... datang lagi ye :)

0 geng suka bebel:

Pemberitahuan

Segala cerita/ post yang terdapat dalam blog ini merangkumi sebahagian kisah hidup saya, orang yang rapat dengan saya dan kisah2 yang dipetik dari pelbagai sumber untuk tatapan bersama. Sekiranya terdapat persamaan dengan mana-mana pelawat blog ini itu adalah secara kebetulan sahaja.... Saya tak paksa orang follow saya tau..tapi kalau ada yang sudi nak follow ribuan terima kasih saya ucapkan