Monday, August 16, 2010

Nak marah tp xbleh...

tq Mr G
Salam... tadaaa jupe lg... :) mcm moderator program lak... ari ni aku dgn selamba n bangganya tido kt sekolah... bkn sengaja pn tp sbb mata dh xtertahan menahan ngantuknya... mlm td tdo agak lewat..then bangun awl bergegas blk merapok dr lawas seawal 6 pg... huhu..mn penah awl pg cm 2 kuar umah...

Td kt kelas thn 3 aku terpaksa mengawal rasa geram aku.. ouh sungguh aku marah... tp aku sabarkan ati jer... nak2 plak skrg ni bln puasa... aku heran la kenapa la ada jugak org bleh lupa buku padahal selalu dh wat latihan dlm kelas... mmg pelupa ke apa ni? siapa yg lbh tua? aku ke dia? aduii...pueh la beristighfar td.. takut xtahan sabar kuar habis ayt2 n madah2 berapi nti... xpasal2 kurus plak pahala puasa aku ni.... aduii kenapa la diuji cm ni skali....

Lps rehat- kelas thn 6 plak... kelas aku la ni... aku ada bg homework last week.. n tiba la masa ticer yg garang ni mengecheck hasil kerja mereka... dr 1 meja ke 1 meja aku check ok..pueh ati.. alih2 ada plak yg bg kertas kosong....suci murni bersih lagi gitu.. awww apa plak dh ni?? bila ditanya katanya lupa nk bwk blk kertas 2  blk ke rumah... LUPA?? perkataan ni menjadi pantang larang aku sbnarnya..huhu SABAR kunci amarah aku... aku pujuk hati aku.... sebolehnya xnk marah..kang kurus lagi pahala puasa aku... aku tinggalkan je dia... kang aku bebel2 teruk plak aku emo....  g lg meja lain.. adehhh xlekat plak kertas latihan dlm buku... siap bleh tanya lg "Kena lekat kah teacher?" huhu tabahlah duhai hati.... aku senyum kelat jer la.. aku siap ckp lg siapa yg xlekat tolong lekat tanpa gunakan gam... suka plak dorang... terkekeh2 ketawa... 2 la masalah aku mmg xleh nk marah serius2 ngn ank2 aku... sbb?? aku xsanggup nk marah dorang tp kalau smpi 2 tahap kena gak marah... syukurla bln puasa ni masih mampu bertahan... :) then ada plak yg tinggal kt umah... sbb? tertinggal dlm fail... aduii byk lak masalah bila aku bg homework.... xbg homework kalu susahlak...exam dh xlama.. at least terisi jgk masa dorang time weekend ngn latihan yg sedikit sebanyak dpt membantu dorang dlm menjawab soalan nti.. huhu... nk nangis pn ada td.. tp aku senyum je la.. senyum yg xde rasa dh time 2...

Aku ingat xnk bg homework dh yg memerlukan dorang melekatkan latihan dlm buku... baik aku mintak dorang wat latihan dlm activity book dorang walaupun dorang merungut boring... aku pn boring gak bila setiap kali nk check kerja dorang ada je alasan yg mencabar kesabaran aku... huhu... Pihak pentadbir lak suh aku garang2 n tegas ngn ank2 thn 6 ni tp aku xreti... garang2 aku pn kejap je.. unless ada kes yg membuatkan aku betul2 marah barulah aku akn bertukar menjadi INCREDIBLE HULK (uikk??)


Syukran jazilan sudi baca... datang lagi ye :)

0 geng suka bebel:

Pemberitahuan

Segala cerita/ post yang terdapat dalam blog ini merangkumi sebahagian kisah hidup saya, orang yang rapat dengan saya dan kisah2 yang dipetik dari pelbagai sumber untuk tatapan bersama. Sekiranya terdapat persamaan dengan mana-mana pelawat blog ini itu adalah secara kebetulan sahaja.... Saya tak paksa orang follow saya tau..tapi kalau ada yang sudi nak follow ribuan terima kasih saya ucapkan