Sunday, August 8, 2010

Main mAsak2 utk BruNch

Brunch? ada ke istilah ni? rasanya penah guna time study dl... brunch = breakfast+lunch. biasala weekend kn? bgn pn agak lmbt.. (agak je ye bkn betul2 lmbt)ari ni bertungkus lumus mendobi baju yg dh terkumpul selama beberapa ari (uik...pecah lobang) ye la nk basuh ari2 mana larat... dh la pakai tngn..pastu mencangkong plak 2... rasa syg nk guna sabun byk2... cepat habis dowh... kt sini kena pandai berjimat.. brg mahal... nk mkn pn kena berjimat jgk.. nk soping bju? ala online jerk..leh dpt murah...

cm ni la lbh kurang cuma xde mix vege. tq G
Orait.. ari ni mood aku agak baik... sbb bila mood aku baik n kerajinan begitu meluap2 makanya aku pn bleh la bersilat di dapur ewah..tp xde la masak spesel pn.. masakan org malas jer... masakan yg selalu aku wat sejak dr study dl n menular smpi da keje..kalau da berfamili resepi cm ni xleh diamalkan selalu... nti mak mertua jeling.. :D memula dl mkn sorang2 jer... tp ada sekali 2 time cuti kt umah adik aku pn nk mkn gak.. maka aku bg la dia mkn.. aiseh katanya "sedap jgk masak cincai2 cm ni".. haha... kakak dia mmg le terer kalau bab2 nk masak merepek2 ikut selera tekak sendiri ni... nk masak boom2 xde la den pandai pn... 


Lipton HK Style Milk Tea
Apa aku msk? telur goreng hancur +sosej goreng yg diletakkan black pepper powder n sos... nyaman bah... walaupun mngkin pada org lain xsedap tp pd aku terlalula lazatnyer... xpyh nk menumis bagai... masuk telur, letak mix vege n garam sket pukul smpi kembang then tuang dlm kuali.. senang n cepat.... mkn ngn roti plak.. uii terangkat gak aa (bg aku la bkn bg org laen)... kenyang smpi mlm... pastu kena plak ngn teh lipton 3 in 1 HK style..uii meleleh... uikk berlebih2 la pulok...

Blk kampung tgk je bdn makin susut mula la org kata xcukup mkn padahal malas nk memasak.. blk umah mcm2 aku bantai maka kembang blk la bdn ni... :) xpe kembang2 2 maknanya cukup mkn time kt umah... nk bg mak hepi cm 2 la caranya. appreciate apa yg dimasak... so far aku xde masalah dlm hal 2.. 

Orait kot... nti aku update laen... ciau... :)


Syukran jazilan sudi baca... datang lagi ye :)

0 geng suka bebel:

Pemberitahuan

Segala cerita/ post yang terdapat dalam blog ini merangkumi sebahagian kisah hidup saya, orang yang rapat dengan saya dan kisah2 yang dipetik dari pelbagai sumber untuk tatapan bersama. Sekiranya terdapat persamaan dengan mana-mana pelawat blog ini itu adalah secara kebetulan sahaja.... Saya tak paksa orang follow saya tau..tapi kalau ada yang sudi nak follow ribuan terima kasih saya ucapkan