Tuesday, August 31, 2010

Sakit itu kaffarah dosa

tq mr.G
Mlm td selesai sudah iftar jamaie n solat hajat utk pelajar thn 6  yg bakal menduduki UPSR slps raya nti.. (xleh raya sakan2 larrr).. aku sbnrnya memaksa diri ke majlis 2.. maklum je la aku kn mama pd pelajar thn 6.. nti tercari2 lak ank2 aku 2.. kugagahkan jugak kaki melangkah walaupun kepala dh rasa berat... 

Start kul 10 pg lg kpla ni dh mcm sakit... FYI dh lama xsakit cm ni.. alih2 bleh plak sakit 2 attack semalam... dlm kelas thn 6 smlm pn aku xlarat nk ngajar.. bg dorang wat trial paper dr penang jak... dorang tanya pn aku xbyk jwb sgt... Tuhan je yg tau sakit 2 cm ne.. dlm kelas pn aku melelapkan mata... ank2 pn tekejut jgk tgk aku... blm pnh dorang tgk mama dorang tdo dlm kelas.. (leh bikin filem cm citer p.ramlee ni)

Blk je skolah terus merebahkan tido... memula 2 ingt nk mtk blk awl.. tp aku gagahkan diri tgu smpi loceng terakhir bunyi... blk tdo jap then blackout plak.. duhh... dh la paneh umah ni... aku nekad called sesco n wat aduan psl letrik xde ni... aku kuar g tdo kt ruang tamu.. pn panas jgk... kpla dh berdenyut2 ni.. at last dkt pukul 2 letrik ada cm biasa.. elok2 masuk dlm bilik tetiba je la tekak aku mual.. hah selamat la jwbnya... tp masih mmpu pertahankan puasa aku.. kang kalau g klinik doktor suh buka puasa sbb nk kena amik ubat.... xmo xmo xmo

Kul 3.20 ptg aku bgn.. lama gak tdo.. hmm... tp kpla still sakit... aku maleh dh nk lyn kpla ni.. g tolong housemate masak nasi utk majlis mlm smlm.. kt sini semua wat sendiri... lauk pauk pn wat sendiri.. sib baik la kena tanak nasi jer.. kalau kena wat lauk aku awl2 lg surrender.. ehh melalut lak..

Alhamdulillah aku bjya habiskan solat taraweh mlm td w'pun kpla ni weng2 mcm ape ntah... aku bjaya melawan jgk la... kadang2 aku sering tertanya2 knp aku selalu sakit... sakit yg membuatkan aku xdpt nk bangun n meneruskan kerja harian aku mcm biasa... bila aku muhasabah blk sedikit sbyk aku bersyukur... sekurang2nya aku dpt jugak menghapuskan dosa yg mungkin aku sendiri xsedar yg aku dh wat... (termarah org, terpukul org, terpijak org......)syukurlah krn Allah beri kesempatan pada aku utk merasai penderitaan/ kesakitan orang lain.. ye la ada lg org lain yg lebih teruk sakitnya dr aku...

Sakit jgk mengajar aku utk terus bersabar n melawan tanpa putus asa... harapnya aku xkalah dgn ujian yg sedikit ni... Allah xkn uji hamba-Nya di luar kemampuan mereka... justeru itu ujian ini adalah 1 ujian yg aku sendiri mampu hadapinya,.. yeahh aku yakin n pasti... :)

Kaffarah (penghapus dosa)- hrpnya dpt lah aku menghapuskan dosa2ku ini.... sampai saat ini ketika jari jemariku yg xruncing ini menaip aku masih lg melawan dgn sakitku ini...moga aku sabar n tabah.... :)



Syukran jazilan sudi baca... datang lagi ye :)

0 geng suka bebel:

Pemberitahuan

Segala cerita/ post yang terdapat dalam blog ini merangkumi sebahagian kisah hidup saya, orang yang rapat dengan saya dan kisah2 yang dipetik dari pelbagai sumber untuk tatapan bersama. Sekiranya terdapat persamaan dengan mana-mana pelawat blog ini itu adalah secara kebetulan sahaja.... Saya tak paksa orang follow saya tau..tapi kalau ada yang sudi nak follow ribuan terima kasih saya ucapkan