Wednesday, September 22, 2010

Sian kwn aku...

Tetiba lak nk cerita psl kawan aku.... sowi yer... jgn wisau identiti anda dirahsiakan...kwn aku ni pompuan..sebaya dgn aku... keje ok..pendek kata semua ok la..dia skrg berdepan ngn kekeliruan.. benda ni biasa la... kena kuat utk menghindari kekeliruan itu.. bila sebut kekeliruan ni biasanya berkaitan ngn pilihan so kt sini sah2 la pilihan di hati..nk memilih sang arjuna hati.. :D bkn utk sy tp utk dirinya sndiri la...

Sblm ni dia ada mengenali sorang laki yg pd pndgnnya cukup baik.. aku tgk pn cm baik la.. mcm baik tp xtau la baik ke x... memula 2 kwn aku ni xmo la knl sbb br je frust tp xde la frust sgt cuma dia perlu masa nk menerima kekecewaan 2... emm dh nmpk sgt kesungguhan laki 2 so dia bg la peluang utk mengenali diri masing2... aku pn xnk la pndg serong pd niat lelaki 2.. aku ni mmg suka sgt pndg serong kt org..xbaik tul.. pastu lama kelamaan kwn aku ni rasa sumthing xbest... dia rasa mcm lelaki 2 sbnrnye xbersungguh pn..mcm ada sumthing yg terlindung..puas gak dia fkr smpi xleh tido..ahaa kwn aku ni pemikir orgnya... 2 yg ssh...kekadang smpi terbawak2 dlm mmpi...that guy kata bersungguh ngn kwn aku ni tp 1 call pn xde... mtk number fon tp xde pn sms... call jauh sekali la... kalau ym pn kekadang... memula 2 dia pujuk jugak hati kata laki 2 sibuk... aku perhatikan selalu je dia kena mcm ni... memula dia xmau...pastu ada laki yg tnjuk kesungguhan n bila dia beri peluang laki 2 xmo pn gunakan peluang yg ada..last2 kwn aku ni jugak la yg memujuk ati dia sndiri..byk dh aku tgk kwn aku ni menjeruk rasa.. huhu aku lak yg terkesan ngn kesedihan dia 2

then pg td dia sms aku bitau yg kwn ayahnya ada nk kenalkan dia pd seorang lelaki... dia ckp ayahnya dh tau psl hal ni... so dia kata dr terus menanti n mengharap sesuatu yg xpasti baik dia terima je bantuan yang dihulurkan 2.. mana tau ada sinar disebalik kegelapan yg dia alami.. cuma skrg dia berperang ngn akal n hati... akal setuju hati xsetuju.. akal mtk je dia setuju n terima pertolongan kwn ayah dia 2 tp hati xbg..suruh dia stick ngn laki yg dia kenal skrg...

Then dia cerita dia dh wat istikharah sblm subuh pg td... n mlm td dia bermimpi... aku ckp la selalunya kalau dlm mimpi kita 2 terjadinya benda baik tp realiti sbnr adalah sebaliknya... jahatnya aku.. leh plak ckp cm 2... dia ckp dia pun rasa cm 2.. then dia sms lg dia kata dia kenal dl laki yg nk diperkenalkan oleh kawan ayahnya ni then dia decide blk... wat istikharah... dr terus2 menjeruk rasa baik dia wat benda yg dia suka... xpyh mengharap apa2 kalau harapan 2 hanya palsu semata...

For her... Allah tau apa yg terbaik wat diri ko... so jgn putus harap pada-Nya... u go girl!! lupakan je org yg xmenghargai ko.... buang masa je menanti n menunggu org yg langsung xappreciate kita... apapun buatlah pilihan bijak.. Allah ada...


Syukran jazilan sudi baca... datang lagi ye :)

0 geng suka bebel:

Pemberitahuan

Segala cerita/ post yang terdapat dalam blog ini merangkumi sebahagian kisah hidup saya, orang yang rapat dengan saya dan kisah2 yang dipetik dari pelbagai sumber untuk tatapan bersama. Sekiranya terdapat persamaan dengan mana-mana pelawat blog ini itu adalah secara kebetulan sahaja.... Saya tak paksa orang follow saya tau..tapi kalau ada yang sudi nak follow ribuan terima kasih saya ucapkan