Monday, October 18, 2010

jd tourist guide konon... ceh

Pg semalam smpi ke rumah nan indah ni.. kemarin g brunei... on the dot... xstudy about jln2 di sana.. haha giler... selamba je g...

Smpi di pos imigresen 2... ada problem..adehh...paspot 1 of ma fren ada problem.. dorang mtk dia amikkan paspot biru yg ada cop bertugas di sini.. dia lupa bwk.. adehh... aku pn apa lg memecut la blk umah dia ambik... smpi selamatnye d imigresen 2.. bg la paspot utk dicop.. sekali lesen aku plak dimintaknya.. ni kastam lak.. aku menggaru lak.. ape ke halnyer nih.?? pueh la mengorek.. fhm2 je la purse pompuan ni.. byk compartment.. dh lupa ltk mn... senget tul..rupnya saja nk menyakat.. malu gler... rasa nk turun dok tepi n nangis dl jap...malu nyer psl...

Smlm mmg la jam teruk... mcm kura2 je pergerakan ni.. pns sgt2.. lembab lak 2.. tp kesabaran jugak la sbb nk tunjuk brunei kt org kn... :)hmm smpi brunei dh agak lewat.. kul 1 lebih kot... lapar giler... g terus ke bndr seri begawan.. mmg lengang gila town dia.. cr masjid..jumpa masjid cantek... klik n posing 2 3 gmbr sblm g cr mkn...

Sblm g masjid 2 smpt gak g pantau kg.air dorang... begambar gak.. ada org ofer utk bwk kitorang pusing2 air..tp tkt duit xcukup... dh la duit dorang besar.. kang kopak lak..

G mkn piza.. waa gila berani..bkn apa dh tau amount duit dorang lg besar dr RM berani lak pilih tmpt cm 2.. tp selamba je la... total semua BND44.20... hah try darab RM2.33 baper rega dia.. waaa sengih je la.. haha.. byr n ciau..

Pastu nk p cari kaen... puas la memusing... serius xingt jln.. n lastly smpi jugak... aku xbeli kaen pn.. da byk kaen dh kt umah.. xterbuat lg pn... next time la kot... lg pn kepenatan drive 2 sudah terasa..

Sblm blk singgah beli souvenir sket.. naik gila jgk tgk brg..ceh harga cm murah bila convert ke RM mahal jgk la.. selamba je ambik brg... huhu.. memecut lg utk pulang... ari makin gelap..maka kesesatan mencari jln pn berlaku.. pusing2 tmpt yg sama.. mata aku dh letih sgt... n akhirnya berjaya jugak keluar dr bndr brunei...

Memecut jgk la utk smpi ke lawas namun masa xmengizinkan coz border tutup kul 10.. n kitorang masih berlegar2 di limbang dlm kul 8.30... itu br kt pekan limbang... blm lagi melintasi air.. takut xsempat lak smpi... so smua nekad... book otel..syukurlah ada blk 0.. G mkn lebih kurang n cm besa aku mkn xhabis..penat kot... terus nek otel... aku org pertama melandingkn bdn... serius penat...

Terjaga kul 5 pg..bgn solat subuh.. aku tido blk..nmpk sgt keletihan menguasai diri... kul 6.20 bgn n mndi.. siap2 n turun breakfast.. xdpt mkn sgt coz nk kene drive blk ke lawas plak... syukur semuanya smooth..

Smpi ke merapok (umah aku) kul 9 pg... masuk bilik kemas2 umah sket... kul 11pg tido plak... mmg terasa keletihan sgt2... long journey.. sib baik xdemam la.. pengalaman ni bg aku menyeronokkan... xdpt digmbrkn dgn kata2.. biarpun keletihan tp puas... harap dpt g jenjalan lg mcm weekend ari 2.. :)


Masjid Umar Ali Saifuddin






Syukran jazilan sudi baca... datang lagi ye :)

0 geng suka bebel:

Pemberitahuan

Segala cerita/ post yang terdapat dalam blog ini merangkumi sebahagian kisah hidup saya, orang yang rapat dengan saya dan kisah2 yang dipetik dari pelbagai sumber untuk tatapan bersama. Sekiranya terdapat persamaan dengan mana-mana pelawat blog ini itu adalah secara kebetulan sahaja.... Saya tak paksa orang follow saya tau..tapi kalau ada yang sudi nak follow ribuan terima kasih saya ucapkan