Thursday, September 8, 2011

Disebalik lafaz itu....

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Pernikahan dan perkahwinan- satu ikatan yang menghalalkan hubungan lelaki dan wanita dengan lafaz akad nikah...


 “Aku terima nikahnya dgn si dia binti si ayah dengan mas kahwinnya RM..”



Itu yang tersurat. tersirat?

“Aku tanggung dosa-dosa si dia dari ibu bapanya, apa saja dosa yang dia buat, aku tanggung dan bukan lagi ibu bapanya tanggung, & aku tanggung dosa bakal anak-anak aku. Kalau gagal, maka aku fasik, dayus & aku rela masuk neraka dan malaikat Malik melibas aku hingga pecah badan aku”

Berat tanggungjawab suami ni kan? Sama-sama renungkan...

:.. Nak menjadi isteri yang menyejukkan mata dan hati sang suami... *blushing* tetiba

Syukran jazilan sudi baca... datang lagi ye :)

12 geng suka bebel:

Anak Wak Mail said...

yes,,memang berat tanggungjawab seorang suami..sama2lah kita berusaha untuk menjadi isteri yang solehah..:)

arituarini said...

tu la pasal..mak bapak pmpuan tk leh letak hantran tinggi2 sgt.. sbb menantu yg nk tolong tngung dosa anak dia.. tk kan bg mahal jugak..kih kih kih

safurara said...

besar tanggungjawap mereka.

ZWAN SABRI said...

tawu xpa.. berat sungguh tanggungjawab seorang suami dan bapa.. bersykurlah sbb anda perempuan.. HAHA


MySuaraBlog: Syabas Malaysia!

cik sakdi said...

ecece ticer tetibe blushing plak. nak kahwin la tu

zahidah seran said...

eh..blogwalking malam ni banyak cite pasal kawen...kehkeh..

Akunyer said...

@Anak Wak Mail jom kita usaha... cewahhh

Akunyer said...

@ArulchelseA hahaha... I'm speechless... kadang-kadang hantaran tu semua permintaan keluarga... anak bukan nak sangat tinggi-tinggi nih... :D

Akunyer said...

@rara pinkmafia yeahh sangat besar :)

Akunyer said...

@ZWAN SABRI sentiasa bersyukur :))

Akunyer said...

@cik sakdi semua orang nak kawen la.. betul kan? kan? kan? hihi

Akunyer said...

@mrs redzuan mood jiwang memalam kot... haha...

Pemberitahuan

Segala cerita/ post yang terdapat dalam blog ini merangkumi sebahagian kisah hidup saya, orang yang rapat dengan saya dan kisah2 yang dipetik dari pelbagai sumber untuk tatapan bersama. Sekiranya terdapat persamaan dengan mana-mana pelawat blog ini itu adalah secara kebetulan sahaja.... Saya tak paksa orang follow saya tau..tapi kalau ada yang sudi nak follow ribuan terima kasih saya ucapkan