Wednesday, March 30, 2011

buah

Buah?
waa bleh plak tetiba teringat buah manggis... sedap tak terkira... sekarang ni musim buah apa ehh? 


sepanjang kat sini saya penah mencuba beberapa jenis buah..... sedap ke tak 2 belakang kira... yang penting saya cuba try test



Sekali tengok memula 2 cam cempedak... pulun makan tak hengat tapi pastu muka jadi pelik..hoho rupanya bukan cempedak tapi buah terap..sini orang panggil buah tarap... ohh kedayan memang cakap gitu ye... tarap... boleh makan cuma kureng gemar berbanding kalo jumpa cempedak..... tak pasti buah ni ada ke tak kat semenanjung sinun..






Durian isi kuning and merah... yang kuning 2 dah biasa makan..cuma yang merah je belum... durian kuning 2 rasa lain sket berbanding durian kita kt semenanjung... hee... kuning gigi 2 kalo makan... hik3... makan 2 ulas ja pastu stop... sbb?? cam xde rasa lak.. hoho... tapi skurang2nya saya try ye dak?


Ini bukan buah kurma.... ini namanya buah dabai...  belajar makan time kat sini jugak... ada sesetengah orang rebus and masukkan gula sket..ehh gula ke garam? ehh ke campuran gula garam? wahh  tak ingat lak..ada yang makan gitu jer.... saya? try je mana2 janji masuk mulut... :D

The most important thing saya nak makan.....



Manggis..... nyam3

:. Tak paham naper entri ari ni pasal makan jer... huhu


Syukran jazilan sudi baca... datang lagi ye :)

0 geng suka bebel:

Pemberitahuan

Segala cerita/ post yang terdapat dalam blog ini merangkumi sebahagian kisah hidup saya, orang yang rapat dengan saya dan kisah2 yang dipetik dari pelbagai sumber untuk tatapan bersama. Sekiranya terdapat persamaan dengan mana-mana pelawat blog ini itu adalah secara kebetulan sahaja.... Saya tak paksa orang follow saya tau..tapi kalau ada yang sudi nak follow ribuan terima kasih saya ucapkan