Wednesday, March 9, 2011

Saya tak selamat lagi ke?



Runsing sebenarnya nih... tak pasti apa masalah yang melanda lagi.. (mesti kamu2 yang baca ni nyampah kan? sikit2 masalah...macam dia sorang je ada masalah) ampuunnnn....bukan masalah saya dengan sapa-sapa pun..tapi masalah saya dengan pengesahan jawatan ni... dah jadi cikgu lebih kurang 3 tahun tapi jawatan masih belum dapat disahkan... permohonan pengesahan jawatan dah di tandatangan... dah macam YB dah saya rasa... banyak dokumen nak kena tandatangan (ehh ye ke banyak?)

Apa masalah? Saya belum lagi dapat jawapan tapisan keselamatan... means saya ni masih tak selamat lagi.. huhuhu...borang yang tebal gilak tu saya isi dan hantar pada bulan Julai tahun lepas... pastu sampai sekarang tak ada menerima apa-apa jawapan pun... bukan saya sorang saja... cikgu2 yang baru ngajar cam saya pun sama jugak...so nekad antar lagi sekali baru-baru ni menggunakan khidmat pos swasta..dah berbelas hinggit habis...bila tanya semalam katanya permohonan 5 orang cikgu sekolah sini termasuklah saya tiada dalam rekod.. mak aiii sikit punya lama kitorang kirim... huhuhu runsing dah ni... semalam call SPP dorang cakap tunggu bulan 4 nanti...kalau tak da jugak terpaksa la saya menapak ke Putrajaya... pengesahan terbantut dek kerana belum dapat jawapan lagi... susahnya rasa... Lepastu memang ada orang yang akan jadi mangsa bila saya nak ke Putrajaya nanti.. hii...siap sediala siapa2 yang bertuah 2... ;)

Persoalannya susah sangat ke proses tersebut sehingga memakan masa hampir setahun? dan yang paling saya kesalkan boleh pulak bila saya check online jawapan yang saya dapat ialah... "Harap maaf tiada rekod ditemui,"..apa maksudnya itu? penat la macam ni...

Apepun harapnya masalah kami dapat diselesaikan denga kadar yang segera.. penat oo tak dapat taraf sah lagi..rasa cam PATI di bumi sendiri je ni.. ahaks!! :)





Syukran jazilan sudi baca... datang lagi ye :)

4 geng suka bebel:

ZannaMazlan said...

owh pasal ni..ehem2..sis tolong jawabkan boleh..huhu~~

utk makluman klu pasal tapisan keselamatan kena follow up dear...benda ni penting sangat..klu tak follow up mcm ni la kesudahan nya...septutnya dh anta terus kol tanya ada terima borong @ belum sampai. sebab bukan sikit org yg kena tapisan keselamatan tapi ramai tau..

emmm selagi tak dpt pengesahan nnti wan lambatlah nak sah dlm jwtn yer. akak mybe senang sbb badan berkanun kot ^_^

harap dapat membantu..kena follow up taw..

Akunyer said...

k.zanna: 2 la ms memula xtau.... then bila dh tau call punya call xberjawab.... pastu semalam call lg kata tunggu bln 4 lak... huhu ada member yg baru antar tp dh dpt... cegu jgk... huhu sedih sungguh rasanya..

ZannaMazlan said...

sabar2 mmg macam tu sbb org kat tapisan keselamatan tu sendiri yg ckp dh anta kena follow up nnti lg lambt..eheh~~

Akunyer said...

oohh ye ke...? hehe xpe la gitu..nanti saya calling2 selalu la... tq kak.. :)

Pemberitahuan

Segala cerita/ post yang terdapat dalam blog ini merangkumi sebahagian kisah hidup saya, orang yang rapat dengan saya dan kisah2 yang dipetik dari pelbagai sumber untuk tatapan bersama. Sekiranya terdapat persamaan dengan mana-mana pelawat blog ini itu adalah secara kebetulan sahaja.... Saya tak paksa orang follow saya tau..tapi kalau ada yang sudi nak follow ribuan terima kasih saya ucapkan