Friday, May 6, 2011

Mata saya!!!

Assalamualaikum...dan Salam Sejahtera....

Before saya merepek tengok gambar ni jap....
Kristen Kreuk



Lawa kan mata dia... itulah kurniaan Allah Taala..ni dok tak dok boleh tepek gambar mata Kristen Kreuk ni apahal? Haha.... Nak dijadikan cerita petang semalam saya telah ke pekan Sipitang untuk membeli barang.. barang apa tu tak payah la saya nak cerita lebih-lebih kat sini.. setakat nak buat tomyam pun nak cakap kat sini apa kess...? haha padahal dah cakap..hampeh sungguh

Okeh back to the topic... I went to examine my two sexy eyes (ewwww) after that.. the optometrist said that my "silau" ada naik sikit.. (sikit?? hoh banyak kemain kot)... tapi dia cakap saya masih boleh gunakan power spek yang lama... saya tak mau la buat spek baru tapi nak meng-order contact lense...cewah... optometrist yang hensem ala-ala pelakon Korea (bukan kpop Malaysia yer) pun bagi cadangan jenis-jenis contact lense yang sesuai dengan saya.... puas berdiskas dan mencuba so saya pun terus membuat pilihan....

Sebelum melakukan pedepositan bayaran saya pun sembang-sembang la pasal contact lense... then termasuk la sikit pasal contact lense online... dia terus cakap macam ni "Haishh jangan u...bahaya tu... kita tak tau bersih / tak produk tu... ," then saya cerita la apa yang saya alami dulu masa beli contact lense... dia cakap kebarangkalian CL yang saya pakai tu dah expired... wuuuu sian mata I... apa yang saya baca pasal CL online ni memang sebijik dengan apa yang optometris tu cerita... hmm then he advised me not to buy CL online anymore... dia cakap memang harga murah tapi risiko nya.....?? Lu pikir la sendiri... 

Hee sedap gak kena 'basuh' semalam *sib baik kau hensem..ahaks!!* puas hati sebab dapat maklumat yang saya kehendaki... so saya akan lebih berhati-hati... tapi shopping jubah/tudung online tak pe kot kan? kuikuikui

:.. I love my two big sexy eyes.... (bluekkk)

:.. Nak tau lebih lanjut pasal CL ni boleh rujuk  SINI 

Pemilik mata 4,


Syukran jazilan sudi baca... datang lagi ye :)

16 geng suka bebel:

hans said...

hohoho
semua mata cantik

Akunyer said...

hans: cantik kalau pandai jaga.... mata nak pakai lama ni.. ;)

suria lekatlekit said...

betul tu.lens skang yg murah2 tu bahaya. bayangkan rm30 blh pakai setahun. mana ada lens yg tahan setahun camtu. dh tu harga rm30 sepasang.

Sy penah jugak check mata.. katanya takde rabun cuma silau.. saja gatal2. kekekeke

Akunyer said...

lekatlekit: haha tu la pasal... kaw-kaw kena ngan optometrist semalam..baru sedar diri... haha

mOon EyEzS said...

mOon de beli yang online punya...setakat ni xde mslh pe...tp pas tengOk link td uikssss takOt ase nak pakai...mOon rabun sejak sekOlah rendah lagi...kalo x rabun kan best...

Akunyer said...

mOon: kena refer orang yang expert... saya dah kena jangkitan dulu tu sebab tak berani dah... masa jangkitan ari tu puas kena bebel ngan doktor.. :)

kindergartenlibrary said...

jaga mata elok2

Akunyer said...

nelly: yeap.... insyaAllah

Anonymous said...

Bro Ery pun ada silau. Tapi Tira tak rabun. Bro Ery yang rabun. Hahaha. Kesian tengok dia kalau kena cahaya silau dia kata pening kepala. Eh betul ke?

Akunyer said...

Miss Tira: depends on people.. rasanya la.. coz ticer tak pening pun... memang masalah la kalau nak drive memalam...

mykhalis said...

wahhh..samala kita rabun silau..tapi khalis panggil rabun kilat..nak drive malam mesti seksa mengadap lampu depan

Akunyer said...

khalis: haha seksa oo drive waktu malam kalau silau... :D

hans said...

hahahaha
den dah rabun dah

Akunyer said...

haha.... ramai yang rabun rupanya... haha

Unknown said...

benda macam ni tak boleh bawa main ticer . bahaya . tkde jual dekat pasar mata ni .. huhu

Akunyer said...

Tia: aok... sebelum ni ingat tak pe... sebab tengok orang jual CL on9 ni bersepah..ingat selamat la..rupanya tak

Pemberitahuan

Segala cerita/ post yang terdapat dalam blog ini merangkumi sebahagian kisah hidup saya, orang yang rapat dengan saya dan kisah2 yang dipetik dari pelbagai sumber untuk tatapan bersama. Sekiranya terdapat persamaan dengan mana-mana pelawat blog ini itu adalah secara kebetulan sahaja.... Saya tak paksa orang follow saya tau..tapi kalau ada yang sudi nak follow ribuan terima kasih saya ucapkan