Thursday, May 19, 2011

Erk...kerja macam ni pun ada?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Sekejap sahaja dah hari Khamis.. tak terasa pulak cepatnya masa berlalu... hari ni saya nak cuba menaip entri yang sangat pendek... hoho boleh ke tak boleh? itu saya tak pasti lagi... sebab kebiasaannya entri saya akan jadi panjang secara tetiba.. ihiks...


Sekarang ni macam-macam kerja yang ada kan... tapi saya tak tau pulak ada kerja macam ni... kerja ni menjual sesuatu... nak tau kerja apa? ok ok layan gambar nih....




Sales girl = penjual gadis? Ticer geleng kepala je la... antara nak gelak / terkilan... huhu siapa la yang jadi tukang translate nih....

:.. Perlunya kemahiran menguasai bahasa... andainya kita mahir berBahasa Inggeris tak salah sekiranya kita mahirkan diri dalam menguasai Bahasa Melayu... sekurang-kurangnya benda macam dalam iklan tu dapat di elakkan....

Ayuh martabatkan Bahasa Melayu dan memperkasakan Bahasa Inggeris...

p/s pendekkan entri saya nih? :D



Syukran jazilan sudi baca... datang lagi ye :)

24 geng suka bebel:

Mamü Vies said...

OMG! hahahahahahahaha!!
Penjual gadis~ boleh dapat permit pulak tu :P

norinaomar said...

wan...aku nak bagitahu ko satu rahsia





























nex wik dah balik!!!!!!

SITI NOARIZAH ARIS said...

Ni kes tersalah translate le ni...klau A.samad said baca nanggis dia !!

Akunyer said...

Mamu: haha tau xpe... penjualan yang dibenarkan... :D hancur

Akunyer said...

noi: wahhh ko wat aku saspen jak.... tak sabar mok balik weh...

Akunyer said...

CT NoArIzah: hihi translate cam ne pun tak tahu aa

Anonymous said...

erkk.....adui dah tergelak besardalam meeting room gara-gara pic ni...haaa kantoi pulak time meeting buat kerja lain..hahahaha

Akunyer said...

CuteIntan: aigooo tak tauuu.... hahaha saya tak salah..ahaks!

Nurul Ashikin said...

suke entry nie! sapo laaa yg tukang translate tu agaknye erk~ isk3

Akunyer said...

Nurul Ashikin: mekaseh... haha tak tau la sapa yang tulung translate... ngeee

Misty Melor said...

hehehe... kesilapan teknikal mengundang seribu peroalan :)

Akunyer said...

ukhti syikin: itu la pasal... kompius jap... :D

adwafarahin said...

BHAHAHAHAHHA sumpah lawak
igt keje ape
rupenye sales girl

adoi direct translation ptt la mcm nie ^^

suria lekatlekit said...

patutnya yg amik upah buat banner ni tolong la suggest kan?? kalau owner dia taknak jugak tu terpulang la.. apapun silap ayat jadi lain makna. tp dlm kes ni jd kelakar pula

Akunyer said...

adwafarahin: lawak kan? terkujat sekejap tengok gambar ni tadi..terus ada idea nak update entri..haha

Akunyer said...

Cik lekit: ni mesti jenis nak kira untung je ni... malas dah nak betulkan semua tu...

Anonymous said...

Penjual gadis ke, Gadis penjual ke, Jurujual wanita. Aiyaiayai, konpius sudah. Heh~

Arpiiz said...

sekali memang itu kerja yang dia nak tawarkan..hahaha

Miss Shikio said...

lawak lah!

hahahahha~

sapa punya keja lah nih. jgn bangsa melayu sudah. memalukan saja :p

Akunyer said...

Miss Tira: hihi memang sangat kompius... tergolek gelak

Arpiiz: haa yang tu tak tau la plak kan..mungkin ye la kot...

Miss Shikio: tak dapat dikenal pasti kerja siapa... :D hancuss betul

Ceiler Mun said...

hahhaa..kelakar!

Akunyer said...

Bella: kan? ntah apa2 la orang tu translate...

Rina Rahamat said...

sesuka hati dia je nak translate kan..

Akunyer said...

Rina AVAIL: haha tau tak pe...

Pemberitahuan

Segala cerita/ post yang terdapat dalam blog ini merangkumi sebahagian kisah hidup saya, orang yang rapat dengan saya dan kisah2 yang dipetik dari pelbagai sumber untuk tatapan bersama. Sekiranya terdapat persamaan dengan mana-mana pelawat blog ini itu adalah secara kebetulan sahaja.... Saya tak paksa orang follow saya tau..tapi kalau ada yang sudi nak follow ribuan terima kasih saya ucapkan