Sunday, May 8, 2011

Korang takut tak?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Hari ni menyepi dari sebarang update... sebab dah tak tau nak cerita apa... bersantai-santai kat rumah sambil membuat lintas hormat dan meninggalkan jejak kat blog kawan.kawan... sakit kepala sangat sebab lepak je kat rumah.. haishh....


Time saya menggodek-godek kat Google... saya terjumpa satu gambar mug... cantik kot.. nak tengok? 

Ihsan Incik Google
FEAR THE ENGLISH TEACHER.. korang dulu takut tak kat Cikgu English? Terkujat jugak tengok mug ni.. hadoi..dan-dan terasa hati kat Incik Google ni.. I ni cikgu English yang penyayang tau... ada blogger yang bagi gelaran tu... dah la kot sesi terasa hati ni....

Masa sekolah rendah dulu saya sangat takut kat 2 orang cikgu English... sorang masa kat tahun 1- Cikgu yang berbangsa Cina dan dia lelaki... Naik motor besar beb... Sebab apa takut? waa dia suka suruh saya mengeja... kalau tak boleh mesti kena rotan.. wuuuu.... tapi sebab takut kena rotan terus saya naik semangat nak tingkatkan usaha saya dalam mengeja.. Saya ingat lagi 2 perkataan yang saya tak boleh mengeja time tu.. Chocolate dan chicken... lepas kena piap kat tangan, balik je rumah saya terus buka peti dan ambil coklat cadbury... kat pembalut dia ada ejaan coklat..so saya buat drilling la sambil ngunyah coklat ..sampai boleh dan dapat A dalam paper dia..cewah (terus jatuh hati kat Bahasa Inggeris nih)

Cikgu yang ke dua ni masa tahun 3.. Seorang wanita. Tengok muka je dah cuak beb.. garang dowh... tak siap kerja hah memang kena 'khutbah' free... tak pernah kena cubit/ marah... tapi disebabkan kegarangan dia membuatkan lena saya tak tidur... caya tak? tolonglah percaya.. pernah nangis tak nak pegi sekolah sebab kononnya buku latihan saya hilang... puasla ustat baba saya bagi doa macam-macam tak nak bagi anak kesayangan dia ni kena marah... bila pegi sekolah time cikgu ni tau-tau je nama kena panggil ambil buku latihan.. aisehh buku tu dok kat dia rupanya... aigooo penakutnya saya... bila cerita kat ustat baba saya balik dia geleng-geleng kepala je la... tergelak dengan perangai penakut anaknya kat cikgu English...

Hmm... dan sekarang benda yang saya takut tu menjadi satu kesukaan saya... dan saya menjadi seorang guru Bahasa Inggeris sekarang... bila dikenang-kenang balik rasa kelakar pulak..dulu takut kat cikgu English tapi sekarang menjadi cikgu English yang bajet garang tapi cute.. ;)

Erk... sebelum saya stop layan gambar ni jap...

:D
:.. Wooo esok jadi MC perhimpunan...dan-dan ketaq....  
:.. Walaupun dah jadi cikgu English tapi masih tetap suka update blog dalam Bahasa Melayu :)

Cikgu English yang garang penyayang,


Syukran jazilan sudi baca... datang lagi ye :)

12 geng suka bebel:

Ainn Hazwany said...

wahhh . suka baca entry ni. cute je cikgu english ni !

Akunyer said...

Ainn Hazwany: thanks... cute tak cute sangat la.. ;)

Unknown said...

hehe . mesti ticer dah tau kan macamana rasanya jadi cikgu mengajar english ? Tia dulu cikgu semua baik ngan Tia sebab Tia tak pernah failed dalam english paper ;)

Arpiiz said...

hehe, saya dulu takut bila kerja sekolah tak siap..huhu

Anonymous said...

Broken btul laa English papan tanda tu. Ngeee :D

Akunyer said...

Tia: Hahaha yeap.. betul tu.. tapi sekarang bebudak dah takut kat cegu English dah...

Akunyer said...

Arpiiz: hee ni kerja sekolah siap pun takut...sebab English ticer sangat garang

Akunyer said...

Miss Tira: haha tu la pasal... :D

Santan Berlada said...

hari guru dah dekat...
selmt hari guru
tuk semua guru2 dan kamoo juga...^^

Akunyer said...

Shamsuddin Amin: :) thanks so much.. hadiah??

Miss Shikio said...

masa kat sekolah dulu, slalu dapat guru english bangsa cina and india

pergghhh! speaking english straight, xdak malay2. ahahhah~

ketaq pala lutut bila subjek english ni

Akunyer said...

Miss Shiko: hihi tak pernah merasa cegu India lagi... 2 kali pernah dengan cegu Cina... haha... ketaq gak... seram sejuk semua ada

Pemberitahuan

Segala cerita/ post yang terdapat dalam blog ini merangkumi sebahagian kisah hidup saya, orang yang rapat dengan saya dan kisah2 yang dipetik dari pelbagai sumber untuk tatapan bersama. Sekiranya terdapat persamaan dengan mana-mana pelawat blog ini itu adalah secara kebetulan sahaja.... Saya tak paksa orang follow saya tau..tapi kalau ada yang sudi nak follow ribuan terima kasih saya ucapkan