Saturday, May 7, 2011

Korang suka yang mana?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera....

Chakk!! *lagi-lagi dia ni* Senyum la sikit.. jangan la menyampah bila tengok entri saya... hari minggu cam ni dah tak ada apa-apa nak buat so saya update la blog saya ni.. bosan? ooo okey.. maaf la yer.... T_T



Bukan baju saya (ihsan Google)

Takpa la nak update jugak.... Soalan yang saya nak tanya... kalau korang la kan korang lagi suka lipat baju ke membasuh baju? Bukan basuh baju pakai pembantu rumah Jepun tu... ni membasuh baju pakai tangan tau...yang kena memberus bagai ni... erk...tak suka langsung? Dah tu sapa yang basuh baju dengan lipat baju korang? Ape ke hei la malas bebeno kamu ni...? ;)

Ticer: Wahh sangat tak suka melipat baju... serius... membasuh? Alhamdulillah tak ada masalah..sebab? tak tau la... rasa lagi mudah kot... kalau melipat tu ambil masa sikit... kat kampung pun macam tu la.. kalau bab membasuh tu senang je.. tapi bab melipat haishhh.....

Ada satu cara untuk melipat baju...ala kalau budak-budak pun boleh buat takkan kita yang dah boleh jadi ayah dan mak kepada budak-budak tak boleh buat? Layan... layan...



Hihi... budak tu boleh takkan kita tak boleh... tapi yang ni dia tunjuk baju jer... kalau seluar tak tau la.. tak jumpa pulak dalam YouTube... yang jumpa cara lipat seluar kecik... hohoho.... tapi satu hal nak kena buat alat untuk lipat baju tu pulak... (ni macam nak buat alasan je Ticer nih)

Bagi yang malas membasuh baju... hmmmm..... boleh buat macam dalam gambar ni kot

Hikhikhik... sape tak ada wife nasib la.. haha gurau-gurau je la.. jangan la marah.... okey saya ada jumpa satu cara mudah nak cuci baju.. ngeee... memula letak baju dalam baldi..letakkan sabun dan air.. pusing-pusingkan baju 2 kali ke kiri dan ke kanan kemudian bilas... mudah dan cepat kan? haha... boleh pakai tak tips ni? :) tapi kalau agak-agak korang ada membuat terjunan tiruk dalam kotoran yang dahsyat dan hanya Dynamo yang mampu menyelamatkan baju korang, tips ni langsung tak boleh digunakan.. ;)

:.. Mencuci dan melipat baju tu kira exercise jugak apa... senaman tangan kan? setuju? ke ada yang tak setuju? 

:.. Korang suka mencuci ke melipat? 

Yang suka mencuci baju,


Syukran jazilan sudi baca... datang lagi ye :)

21 geng suka bebel:

lipas merah said...

hahah..lwak giler tengok picture yang ada sign
give it to your wife
ishkk22..

Akunyer said...

Ferdaus Zulkifli: haha tau tak pe... lain yang cari lain yang jumpa.. :D

A.w said...

apa kata..
x yah lipat....
kita gantung jer smuaaaa bju2 tu kannnn...
huuuuuuu

Anonymous said...

suka cuci ngan lipat baju..yeaaa..

Akunyer said...

aWaNnies: saya gantung baju kerja je... yang lain tetap kena lipat jugak. :D

Akunyer said...

deanza-wanda: bagusnya... leh kirim baju la nanti :D

kindergartenlibrary said...

<==tak suka lipat kain !!

Akunyer said...

nelly: gimme 5...

Arpiiz said...

membasuh tu takde hal, cuma nak memerah tu je yang malas..hehehe

Akunyer said...

Arpiiz: tak payah perah tak bleh.. bilas then sidai / gantung je... :D

Unknown said...

sukanya dia cuci baju, samapai bagi tips lagi. lagi bujang mcam aku ni malas tulang betul nak cuci baju. haha

Sila lawat: Kaoshi Troll

Akunyer said...

Kaoshi:haha.. tips tak leh pakai.. :D malas ke? antar dobi la.. :D

Anonymous said...

Kalau tak mahu basuh baju dan lipat baju jangan pakai baju. Tips dari saya Miss Tira. Hahaha. Alaa, guna je hanger sangkut terus dalam almari. Huhu :p

Anonymous said...

Kalau tak mahu basuh baju dan lipat baju jangan pakai baju. Tips dari saya Miss Tira. Hahaha. Alaa, guna je hanger sangkut terus dalam almari. Huhu :p

Akunyer said...

Miss Tira: haha dahsat tu.. bleh sangkut tapi xda space la.. baju Ticer banyak.. ;)

Fyqa said...

label tu yg tak tahan. hehe

Akunyer said...

Fyqa: itu la pasal... tak leh blah btul

Unknown said...

Ticer , Tia lagi suka basuh kain dari lipat kain . wee ~~

Akunyer said...

Tia: yeayy kita geng... :))

mykhalis said...

wahhh..blog ini semakin meriah.. khalis ketinggalan ke ape..hhe.. khalis antar kat wife je..hehe.. lipat pun sama.. ermm..malas tak Khalis?

Akunyer said...

khalis: meriah ker? alhamdulillah.. khalis tu bz... that's why tertinggal bas..ahaks! hahaha ni malas berganda.. ;)

Pemberitahuan

Segala cerita/ post yang terdapat dalam blog ini merangkumi sebahagian kisah hidup saya, orang yang rapat dengan saya dan kisah2 yang dipetik dari pelbagai sumber untuk tatapan bersama. Sekiranya terdapat persamaan dengan mana-mana pelawat blog ini itu adalah secara kebetulan sahaja.... Saya tak paksa orang follow saya tau..tapi kalau ada yang sudi nak follow ribuan terima kasih saya ucapkan