Wednesday, May 25, 2011

~~Hahahaha I dah agak dah pon~~

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

InsyaAllah saya akan cuba pendekkan entri saya kali ni... Tadi terbaca kat wall seorang teman tentang permohonan pertukaran guru antara negeri. Permohonannya tidak diluluskan. Kesian kat empunya badan. Dengan anak kecil lagi..dengan suami yang jauh... bila mintak pindah tak dipertimbangkan jugak... apapun harap sangat dia sabar....

Kemudian..saya pun gatal muka tangan jugak mengklik / masuk website tu... cewah... sebenarnya tak de la excited sangat pun... sebab saya boleh rasa yang saya tak dapat pindah punya.. alasan macam dah kuat tapi biasala tiap alasan mesti datang dengan bukti kan? Hmm.. so bila masukkan user ID and password semua saya dapatlah yang ini........ jeng jeng jeng....




Permohonan pindah saya juga tidak diluluskan... dan-dan terkenang muka ustajah mama.. huhuhu.. ye saya tahu cikgu dah berjanji untuk sedia bekorban biarpun di mana sahaja dia ditugaskan tapi.... keluarga juga perlu diberi perhatian...  sedih? kuciwa? sebenarnya saya tak tau apa yang saya rasa... yang dah berkahwin dan beranak pinak pun tak dapat pindah apatah lagi yang bujang tak berapa nak trang tang tang macam saya ni... andainya tahun hadapan saya masih di sini saya berharap keluarga dan Mr. ABC dapat memahami dan memberi sokongan moral yang kuat pada saya....

:.. Cuba menerima segala ini sebagai satu ujian bagi menguatkan emosi saya bagi meneruskan perjuangan mendidik anak bangsa... moga keluarga memahami keadaan ini..

-Saya redha…rezeki saya masih di sini-


p/s duhhh tak berjaya jugak memendekkan entri..



Syukran jazilan sudi baca... datang lagi ye :)

15 geng suka bebel:

arituarini said...

payah nak pindah2 ni..kena de org dalam..ada jugak guru besar bengong tk nk bg lepas..

arituarini said...

sy de membe..8thn trpisah..istri sabah, laki semenanjung.anak2 ngan suami..kesian...

Akunyer said...

Arulchelsea: kabel-kabel pun direject jugak.. dah tu gena? huhu

Akunyer said...

Arulchelsea: itulah yang cikgu2 sekarang kena terima.. terpisah jauh dari suami dan keluarga... haishh... risau lak saya...

Anonymous said...

84? Ouh sama umur dengan Bro Ery. Hahaha. Lakukan tugasan anda dengan sebaik mungkin. ^^

Akunyer said...

Miss Tira: haha apsal macam tak caya jer? nampak budak-budak lagi ekk...? ;)

mubarag said...

saya sungguh kefedapan xdapat tukar....... arghhhhhhhhhh

arituarini said...

kabel kecik kot..g la cari kabel pengarah plajaran..nak kuat lg timbalan mnteri pelahjaran kee..baru ok..hehe

Misty Melor said...

takpa.. insyallah ada rezeki tang lain tu... jgn risau... Allah sentiasa tahu apa yang terbaik untuk kita kan :D

Akunyer said...

mubarag: saya juga sama.... hohohi

Akunyer said...

Arulchelsea: sekarang YB pun dorang dah tak pandang...

Akunyer said...

ukhti syikin: ye saya okey..cuma terfikir mak je la.. :)

kokser kokdam said...

uhuk.. sabo2... smoga ALLAH tambah ketabahan kamoo.. =D

kokser kokdam said...

uhuk.. sabo2... smoga ALLAH tambah ketabahan kamoo.. =D

Akunyer said...

kokser kokdam: :) amiin...

Pemberitahuan

Segala cerita/ post yang terdapat dalam blog ini merangkumi sebahagian kisah hidup saya, orang yang rapat dengan saya dan kisah2 yang dipetik dari pelbagai sumber untuk tatapan bersama. Sekiranya terdapat persamaan dengan mana-mana pelawat blog ini itu adalah secara kebetulan sahaja.... Saya tak paksa orang follow saya tau..tapi kalau ada yang sudi nak follow ribuan terima kasih saya ucapkan