Monday, May 23, 2011

Tak pe la Incik... saya redha =.=

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Mode: boring tahap tak tau nak habaq tadi... bebudak exam.... cikgu? cikgi? setazah? setat? ticer? rileks je ke? ada ke plak rileks... mesti la kena masuk jadi mandur penjaga peperiksaan... lepastu menung jak nunggu bebudak habis jawab soklan... takkan nak tolong jawab exam sekali kot..dah sah-sah dapat A terpacak... (riak kot ayat ni)


Hari ni exam pertengahan tahun bermula... tadi 2 subjek.. BM dan Matematik. Yeahh esok paper saya... wuuuu cuak banyak gak nih... tak tau la apa perasaan anak-anak tu... Rabu paper saya jugak... Khamis pun sama...harap dorang dapat buat yang terbaik.. kalau tak nanti kena DENDA..hahahaha.... sempat ke nak meng-check sebelum terbang pulang nih...

Ok... dah la tu sikit-sikit.. nak cerita pasal benda lain ni.. tadi ke pekan sebab ada urusan yang sangat penting dalam hidup.. (poyonye ayat kamu) Alhamdulillah syukur ada teman yang sudi menghulurkan bantuan... terima kasih padanya.. lepas dah setel urusan tu saya terus la pegi makan ngan dia... bukan lapar sangat tapi dahaga je pun... tapi tak tau sebab apa bleh p order nasi goreng pattaya ngan neslo ais pekat... sembang 40 round ngan member then bangun la pegi bayar...

Pak cik kedai : Makan apa tadi?
Ticer  : ermm... (tetiba lak leh lupa makan apa..hoho)
Pak cik kedai : Nasi goreng, ayam goreng dan telur kan.. (sambil tertinjau-tinjau pinggan makan kat meja tu)
Ticer : hah?
Member: tak lah... nasi goreng pattaya
Pak Cik kedai: tet tet tet (ni bunyi kalkulator) Nasi goreng pattaya dan ayam goreng...RM 9
Member: ehh ayam goreng tu memang ada sekali la...
Pak cik kedai tu lagi: RM9 (dia macam wat tak tau je time tu... saya tak mintak pun ayam tu...dorang yang bagi...)
Ticer: walaweh... nasi goreng pattaya rm9? biar betik...? hotel ke apa nih? (kata dalam hati je la sambil jeling member yang turut pelik)
Pak cik tu lagi: tet tet tettt (tekan kalkulator lagi kira part member lak... ) semuanya RM 15..

Nasi goreng pattaya + neslo ais + mee sup + teh tarik = RM15... berbaloi tak? makan kat restoran tepi jalan je kot... huhuhu... so saya tau kenapa cegu-cegu lain tak suka makan situ.. dia cas ikut suka je.. nak-nak pulak kalau yang pegi tu nampak macam cute cikgu / penjawat awam/ pakai smart-smart...

Ada kes sorang anak cegu ni g beli kat situ. Nasi + daging sikit + sayur sikit= RM7.. wahaa... kalau kita soal balik nanti dia lawan sampai dia menang... asalkan customer bayar harga yang dia nak.. wahh saya tertipu... serik gila kot... tak mau p makan kat situ dah... huhuhu.... tapi neslo dia sedap... takpe balik buat kat umah..lagi beshhh....

Salah saya ker sebab bayar jer harga tu? huhuhu padahal dah bagitahu apa yang saya makan...saya tertipu sangat...leh g report kat tribunal pengguna tak? ke masuk dalam aduan rakyat? boleh ke? 


Huhu tak apalah... berniaga lah cara menipu kalau itu memewahkan anda didunia... saya redha anda 'telan' duit saya walaupun jiwa saya bengkek

:.. tak kisah nak kaut untung tapi berpada-pada la kot... gilo lah… sampai sekarang ni dok bengkek jiwa dengan restoran tu.. baik p makan kat mekdi ke pizza ke.. dah tau dah harga berapa.. hampeh!



Nak menghiburkan hati saya and korang...so layan jap gambar nih....

Ihsan Google

Yang bengkek,


Syukran jazilan sudi baca... datang lagi ye :)

14 geng suka bebel:

sayarafiqa said...

kapak kereta XD

Akunyer said...

rafiqa: haha... jom kapak kereta di situ

shahjiehan said...

bg la klue kat budak2... bgi semua dapat A... hahahhaa

Akunyer said...

shahjiehan: alaa bagi klue dah banyak... sampai xda klue dah nak bagi..haha

:: cikNuurul :: said...

eeeee,truknyee pakcik tu,.mencekik!!,..sabo ye ticer,.

arini CN jage pekse jgk,woo,.boring sehh,.hehe,.hopefully my students get all A's in exam,.hehe

Akunyer said...

CN: rasa cam nak buang balik je benda yang ditelan tuh... huhu...

amiin.... harap2 my students pun macamtu jugak :)

kindergartenlibrary said...

banyak nya makan !

Akunyer said...

ehh 2 orang laa.. bukan Ticer sorang yang makan hahaha

Unknown said...

gileeee mahal ! isk , biar sekali je terkena Ticer . jangan berkali-kali .. grr ~

Akunyer said...

tu lah... kita nak tolong orang tapi orang cekik darah plak..huhu

cik sakdi said...

ticerr,, masa jaga periksa jangan stay kat sebelah student lame2.. nnt budak tu cuak. hehe

kokser kokdam said...

mai makan kat kantin skula sy la cekgu.. murah + sedap.. =D

norinaomar said...

kalau dah kena macam tu,sumpah takmau datang lagi dah..kecuali situlah tempat paling sedap dan mabeles kat pekan tu.

Akunyer said...

ada lagi kedai lain tapi time tu tak bukak lagi... huhuhu memang tak pegi lagi dah

Pemberitahuan

Segala cerita/ post yang terdapat dalam blog ini merangkumi sebahagian kisah hidup saya, orang yang rapat dengan saya dan kisah2 yang dipetik dari pelbagai sumber untuk tatapan bersama. Sekiranya terdapat persamaan dengan mana-mana pelawat blog ini itu adalah secara kebetulan sahaja.... Saya tak paksa orang follow saya tau..tapi kalau ada yang sudi nak follow ribuan terima kasih saya ucapkan