Thursday, April 21, 2011

Konon nak tunjuk kata minat...padahal..?

Adakah tajuk itu menampakkan saya sedang emo? emo kah saya? kenapa saya emo? tak emo pun sebenarnya... mana leh emo...petang karang dah nak bergerak menuju ke destinasi pelancongan... cewah...  erk tadi tak sempat berjoget ngan anak2... bukan saja2 tak nak berjoget tapi ada taklimat lak tadi... so acara perjogetan akan dibuat minggu depan.. :D

Hmm... gempak tak tajuk? Ok2 sebelum meneruskan bebelan saya sampai pagi esok saya letak gambar dulu... haa silakan tengok... dah pernah baca? ni merupakan buku kedua yang saya beli dari penulis yang memegang nama Ilham Hamdani (IH) ni... Boleh melekat plak ngan buku dia..sesekali nak ubah selera gak.. baca buku kisah cinta cintun yang tak keterlaluan..dan ada unsur2 keIslaman..tenang je baca.. cewah...
hidung that guy macam Zizan RL jer


Buku ni sebenarnya dah lama saya beli..tapi tak terusik..sebab? saya simpan kemas dalam almari... time mengemas dulu mana nak ingat dah buku mana yang belum dibaca... susun2 then amik masuk dalam almari..kalau letak kat luar makin semak je mata melihat...
Cerita ni ditulis berlatarbelakangkan satu daerah di Aussie iaitu Canberra. Kenapa bara? sebab canberra adalah satu daerah yang panas... kenapa sampai ke luar negara lokasi cerita ni..? sebab tuan penulis berada di sana... rasa terpanggil nak ke sana plak bila baca buku ni... hoho dan2... sangat menghayati kononnya...

Hmm...tapi tu lah baru je best2 baca dah stop plak dah.. pastu tak tau nak sambung bila... saya ni dah kurang minat dah ke baca novel2 cenggini? adoii yang novel len selambe je habiskan dalam masa yang singkat... kalau buku2 motivasi 2 cepat lak habisnya..minat terarah ke buku motivasi plak kot...

Bila orang beli novel saya pun sibuk nak beli jugak..tapi orang lain dah habis baca saya ni dok tempat 2 jugak..tak terusik langsung... haishhh...... 

Buku IH yang buat saya jatuh cinta pada penulisannya

:.Bangsa membaca bangsa berjaya





Syukran jazilan sudi baca... datang lagi ye :)

6 geng suka bebel:

mOon EyEzS said...

dh lama x baca novel...las baca masa ting.5 dulu...2 pun sbb bahasa melayu ada KOMSAS...terpaksa baca Perlumbaan Kedua dan Julia...

mykhalis said...

khalis tak berani nak pegang novel.pertama selain menyiksa jiwa dengan jalan cerita yg penuh dugaan,dia buat kita rasa nak jadi hero

kedua, bila dah start bca mmg takleh wat kerja lain!!

Akunyer said...

Moon: Sama la kita..perlumbaan kedua dan Julia jugak..bc n bli novel sbb xda mnde nk wat... tp skrg dh bz so novel dilupakan seketika

Akunyer said...

khalis: hahaha saya pn... tp 2 dulu la..sekarang ni xsempat nk pegang novel (cewah bajet rajin sangat)

novel kan penuh fantasi..watak utama fuhh Mr n Mrs perfect 2.. ngeee

Anonymous said...

Buku karya Ramlee Awang Murshid pasti takkan bosan punya baca. Pernah satu novel tu sampai baca 3 kali sebab best sangat. Hehe.

Akunyer said...

ohh buku incik RAM memang jadi koleksi... saja ubah selera... hee

Pemberitahuan

Segala cerita/ post yang terdapat dalam blog ini merangkumi sebahagian kisah hidup saya, orang yang rapat dengan saya dan kisah2 yang dipetik dari pelbagai sumber untuk tatapan bersama. Sekiranya terdapat persamaan dengan mana-mana pelawat blog ini itu adalah secara kebetulan sahaja.... Saya tak paksa orang follow saya tau..tapi kalau ada yang sudi nak follow ribuan terima kasih saya ucapkan