Friday, April 8, 2011

Jaga privacy anda ya kengkawan...

Pepagi makan roti,
Roti disapu bersama planta, (ewahh)
Esok lusa saya bercuti,
Tapi tetap banyak keja. (cakpong cakpong)


Hoho bajet cam hebat sangat lak cik wan ni berpantun.... 

Malam tadi ada baca status member kat FB.. dia mintak kaum wanita especially yang bertudung beware of 1 mamat ni... dia suka add wanita2 yang bertudung and 'mencurik' gambar dari album fb kita and di poskan kat wall fb dia... member saya dah removed then that guy tukar id fb dia and tried to add her again... syukurlah dia tak layan... tapi masalahnya that guy add kawan2 member ni plak..waa seriau 2... 

seram sehh
Hoho saiko sungguh..so bagi saya la kan... setkan privacy kat gambar anda 2... jangan sewenang2nya bagi orang view.. kalau nak jugak orang tengok set into specific person ja... pas dalam seminggu cam2 terus la delete album 2... saya belajar dari kesilapan dulu... hee...  penah jugak jadi cam 2 dulu.. memang GILA la orang 2... ok2 enough!! tak payah kenang benda2 silam..aitcewahh..lagi satu if rasa seseorang yang merequest anda untuk menjadi kawan 2 anda tak penah kenal better jangan approve..boleh tak wat gitu? demi keselamatan kita jugak kan? kan? hee sapa tak sokong?? ngee... cadangan je ni..terpulang pada korang la.. apapun fikirlah buruk baik semua 2 yer.. :))

Okeh kengkawan... jaga privacy anda ya.. tak kisah la yang solo / da berkawin, yang bertudung/ tidak kita tetap kena jaga keselamatan kita... okeh...:)


:. ingat mengingati kan amalan mulia... FB is the women's space for digital glamour..is it??




Syukran jazilan sudi baca... datang lagi ye :)

7 geng suka bebel:

ieda said...

sib baik akak dah lama x berFb x suke dah .. huhuhu .. ada jugak org mcm nie nie .. seram jugak .. pic2dlm tu yg dulu2 tuu dah lama akak privacy kan ..

mykhalis said...

bagus2..khalis stuju.. kenapa add orang tak kenal..baik ada dalam list adalah orang yang kita mahu sahaja..

Blog terbaik

Kenangan lahir 80-an

Ada apa dengan dara

khalis datang ziarah di sini
dab add dalam bloglist baru khalis..

Akunyer said...

kak ieda: saya dulu gila jugak upload gmbr semua..tapi pas jadi sumthing xsyok 2 terus saya privatekan... tq kak sudi singgah

khalis: kdg2 orang yag add kita 2 kita tgk ada kwn2 len yg jd mutual fren dia...so kita anggap la mcm kita kenal dia.. sekali x pun... bahaya kan add orang tanpa tau siapa dia 2 (waaa saya juga begitu dulu)

*tq masukkan sy dlm bloglist khalis.. :))

qasehraihan said...

uittt...itu mcm pun ada ka??menakutkan ek???hoho

Akunyer said...

qasehraihan: skrg ni macam2 ada.... berhati2 okeh?? :))

Anonymous said...

Haaaish macam-macam hal dunia sekarang ni. Nampak gayanya pakai tudung dan berpakaian tutup aurat pun boleh jadi mangsa stalkers bersiri. Inikan pula yang terdedah sana sini.

Akunyer said...

Miss Tira: yer kita skrg mmg dlm zon bahaya ni...semua dah tak selamat... xleh nk upload gmbr ikut suka ati je pasni.. :))

Pemberitahuan

Segala cerita/ post yang terdapat dalam blog ini merangkumi sebahagian kisah hidup saya, orang yang rapat dengan saya dan kisah2 yang dipetik dari pelbagai sumber untuk tatapan bersama. Sekiranya terdapat persamaan dengan mana-mana pelawat blog ini itu adalah secara kebetulan sahaja.... Saya tak paksa orang follow saya tau..tapi kalau ada yang sudi nak follow ribuan terima kasih saya ucapkan