Wednesday, April 20, 2011

Saya kureng sket la..mintak maaf...

Apa itu kreatif? cewah tetiba je kan? dok tak dok tanya soalan ni... selalu kita dengar cakap-cakap orang pasal kreatif ni kan? "Wahh si A 2 kreatif la," Sebenarnya dalam fikiran u all apa itu kreatif? (sejak bila plak guna u all nih?)

Adakah kreatif itu dengan membuat video2 yang bila orang tengok sekali rasa seronok...tengok berkali2 rasa kureng suka? (saya je kot yang kureng..orang len ok ja rasanya) ngeee... maap cakap la ehh...saya rasa malu bila nengok video macam 2... memang orang dalam video 2 berpakaian.... cuma dari segi gayanya mengundang rasa ‘sakit mata’ sket... boleh je nak wat video cuma rasanya lagi molek kalau digunakan dengan cara yang lain la...  mungkin ada orang suka dan mungkin juga ada orang yang tak suka... kalau bleh jaga la maruah diri...tak kisah la anda segila-gila mana sekalipun maruah seorang wanita perlu dijaga... kena fikir jugak pasal aurat semua 2 (maaf pendapat dari insan yang kurang ilmunya)


1 hal lagi bila memegang title sesuatu pekerjaan kita kena fikir panjang sket la... saya terpanggil nak wat entri ni sebab saya rasa malu... dah la wat video gitu..bila orang tegur/ nasihatkan pelaku video 2 dia xleh terima... pastu mempersendakan hukum Tuhan (tentang bertudung)...  (maaf bukan saya saja2 berani tulis gini tapi saya memang baca apa yang dia tulis/taip)..sekarang ni dah meletop.. cerita pasal dia dah kluar majalah, paper and dijemput jadi tetamu kat program TV... 

Hmm... tak kisah lah apa masalah sekalipun yang dihadapi tapi berfikir panjanglah sebelum melakukan sesuatu perkara..jangan di akhir nanti diri sendiri yang malu..mungkin sekarang kita rasa bangga dengan apa yang kita buat pada hal benda tersebut sememangnya menjatuhkan profesion kita (pandangan peribadi je ni).... Ye lah mau tak bangga dapat pujian banyak...tapi sejauh mana pujian itu akan bertahan?   

Memula dulu kata nak tunjukkan macammana nak jadi kreatif..tapi sekarang macam dah tergelincir dari landasan ja tu... 

Sekadar pendapat 5 sen dari saya....


Berhibur tiada salahnya

Kerna hiburan itu indah
Hanya pabila salah memilihnya
Membuat kita jadi bersalah


:. Andai masalah apa sekalipun melanda berbaliklah kita pada Tuhan yang Esa.... :) sebagai Muslimah kita patut tahu batas2 yang telah digariskan oleh Islam.. (betulkan saya andai salah)


:.Maaf andai pandangan saya ini mengundang satu perasaan kurang senang pada sesetengah pihak. 

Wallahua'lam.




Syukran jazilan sudi baca... datang lagi ye :)

4 geng suka bebel:

mykhalis said...

ini msti cikgu lawan cikgu nie kan?hehe

kan cikgu shida..eeeee

Akunyer said...

khalis: ehh xlayak lawan dia..hebat 2... hehe.. cuma pndgn dr seorang wanita pada wanita yg lain... :)

kindergartenlibrary said...

memang tak salah berhibur aslkan tau batasnya ..hehehe ..
tetiba like !
takde button like ? aiseh ~~~

Akunyer said...

nelly: haishh kena letak button like la pasni.. ahaks!!

Pemberitahuan

Segala cerita/ post yang terdapat dalam blog ini merangkumi sebahagian kisah hidup saya, orang yang rapat dengan saya dan kisah2 yang dipetik dari pelbagai sumber untuk tatapan bersama. Sekiranya terdapat persamaan dengan mana-mana pelawat blog ini itu adalah secara kebetulan sahaja.... Saya tak paksa orang follow saya tau..tapi kalau ada yang sudi nak follow ribuan terima kasih saya ucapkan