Sunday, June 26, 2011

Jawapan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Syukran pada kengkawan yang sudi menjawab teka teki bergambar tu... hihi.... saja saja je suka main-main malam-malam cam ni... sori terlewat... menyambut panggilan mimpi untuk seketika


Ticer bagi jawapan bergambar jugak yer...


Ni Ticer mekap dalam paint
So..gambar yang Ticer tunjuk kat entri ni dan  entri ni merupakan hasil dari musang itu... nampak biji-biji tu? itu biji-biji kopi... biji itu kekal bentuknya tanpa kerosakan...  diambil, dikeringkan dan ditumbuk erk dibasuh jugak kot..sebelum diproses menjadi serbuk kopi... 

Tahniah pada yang memberi jawapan yang betul...  yeahh itu lah biji kopi yang diambil dari najis musang untuk dijadikan kopi terbaik dunia iaitu kopi luwak :)

:.. Ticer minum Radix... *mai secawannnn*

Syukran jazilan sudi baca... datang lagi ye :)

9 geng suka bebel:

tia @ Ini Kisah Tia said...

hahaa . yeaaa , Tia lah tu yang betul ek ?

Ceiler Mun said...

ooo... baru tahu.. heheheheh!!!~



^^

iPai said...

laa ye ke ? biji kopi ke ? abes tuh yang org makan tuh bukan bentuk macam ni juga ke ??

suka radix juga !!!! lama dah tak minum .. kempunan plak ..

syuxer said...

hahahah..salah rupanya..

saya bagi jawapan sopan tuh..kopi luwak hahaha...

:: cikNuurul :: said...

CN xmnum kopi,.huk3,.

RHI said...

ekkk..boleh makan ke...

arituarini said...

cuak aku...dah teka kopi tp tk sangka lak tu taik ..kih kih kih

Akunyer said...

Tahniah Tia and Adan.. jawapan anda tepat..

Jawapan EYFAalias pun bleh diterima.. :))

kokser kokdam said...

erkkk

Pemberitahuan

Segala cerita/ post yang terdapat dalam blog ini merangkumi sebahagian kisah hidup saya, orang yang rapat dengan saya dan kisah2 yang dipetik dari pelbagai sumber untuk tatapan bersama. Sekiranya terdapat persamaan dengan mana-mana pelawat blog ini itu adalah secara kebetulan sahaja.... Saya tak paksa orang follow saya tau..tapi kalau ada yang sudi nak follow ribuan terima kasih saya ucapkan