Wednesday, June 8, 2011

Yes, I'm a lady driver..so what?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Jangan pandangku sebelah mata
Hanya kerna namaku wanita
Walau ada kelemahannya
Kaupun apa tidaknya..oh...

Cerita ni berlaku beberapa hari yang lepas.. sentap? marah? ada la jugak... ye..saya perempuan yang men-drive-kan kereta ke sana ke mari... apakah salah wanita memandu kereta? cewah.. tetiba leh keluar soalan tu kan...

Ok dipendekkan cerita cinta... satu ketika di jalan yang sangat sibuk... kereta tak putus-putus lalu lalang.. saya ter-stuck kat satu simpang... dan menunggu peluang untuk masuk ke dalam trafik.. signal? kompom la ada.. pemandu wanita paling berhemah..cakpong cakpong... then dengar ada bunyi hon dari belakang... ok saya sabar je lagi... member sebelah dah pujuk-pujuk saya dah... saya bukan marah pun cuma tak suka la...  bila dah bleh masuk jalan  kereta tu masih lagi hon saya.. time tu rasa macam nak turun kereta gi hentak je kereta dia tu.. cewah.kononnn.... what the fish? apsal nak hon-hon lak... trafic light merah tu... takkan nak redah and langgar kereta depan yang bersusun dengan banyaknya?


Ihsan Google
Elok lampu hijau je saya terus men-drive-kan kereta sambil dok pujuk jiwa raga saya dari terus membengkak dengan sikap pemandu itu... then kereta itu terus memintas saya and di hon lagi banyak-banyak kali sambil menjeling-jeling ke arah saya.. wahh ni dah bleh buat jiwa raga bakul terbakar ni... WAJA je kot... kereta saya? start huruf V.. Vios? tak lah VIVA jak... alah apa beza VIVA and WAJA? dari segi saiz je berbeza... fungsi? sama je la..  dah dapat pintas tu sudah-sudah la..perlu ke nak meng-hon lagi? ikut hati nak je pintas balik tapi saya maleh.. tak mau buat dah perangai cenggitu.. ngeee....

Ye saya tahu saya pemandu wanita tapi perlukah pemandu kenderaan lain seolah memandang rendah pada kebolehan wanita? tak boleh ke bertoleransi ketika di jalan raya? nak cepat sampai? dah jalan sesak cenggitu nak cepat camna? 

:.. Moral of the story: tolak ansur dan bertoleransi itu perlu dalam apa jua yang kita lakukan... jangan sewenang-wenangnya memandang rendah pada orang lain...

p/s kalau Ticer bawak lori/ bas agak-agak nak kena hon macam tu lagi tak? ;)



Syukran jazilan sudi baca... datang lagi ye :)

31 geng suka bebel:

Ceiler Mun said...

grrrrrr.. kalau saya jadi akak, saya bagi muka dia makan kaki saya je... huhuuu~~


kite bako je.. kite bako..

kokser kokdam said...

awat xmasokkn gear gostan.. then tekan minyak kuat2.. haaaaa

Akunyer said...

Bella: :D ngee kalau ikut akak pun nak buat macam tu jugak.. :D

jom la kita bako...

Akunyer said...

kokser kokdam: alaa tak terfikir lak macam tu ari tu.. haha...

qasehraihan said...

awat tak kejar je waja tuuuu...kakakakaka..lain kali kita kejar tau..kahkahkah

ApiH said...

nanti pi workshop, pasang hon lori.. next time boleh hon balik.. biar orang tau, kecik2 viva tapi hon besar.. hahaaa...

Akunyer said...

qasehraihan: jom kita kejar Waja tu berdua...

Akunyer said...

ApiH: hohoho bleh diguna pakai idea encik ApiH ni... nanti saya g tukar hon sedia ada ni dengan hon lori.. haha... suka suka suka

Misty Melor said...

huhuhu sabor.. my hubby pon selalu nak tukar hon lori.. hehe :D

Misty Melor said...

huhuhu sabor.. my hubby pon selalu nak tukar hon lori.. hehe :D

Anonymous said...

tak baik la macam nie. bukan sehari dua je kita guna jalan raya tue. kalau bukan arini, mungkin hari esok hari kita. kena bertolak-ansur.

sekolah cuti je harga naik

syuxer said...

itulah pembuli jalan raya yang bangang..xpe2..nanti kena kat dia barula dia tau cmner..heheh..

mintak2la dia kena dengan orang saiko..baru dia jadi bengang hahha..

emmm kalau saya la kan..memang saya akn face to face dngan orang kuang ajr tuh..xde sabar2 dah..bagi lempang sedas dua dah cukup..

Anonymous said...

haha...sabaq na wan..biasa la perangai manusia..depa ingt depa hebat sgt...sib baik x jmpa aku, klu jmpa aku...mmg ar...ceeeewah...mcm terer...

Akunyer said...

ukhti syikin: huhuhu memang sabar tahap tak tau nak habaq dah ari tu... T_T

Akunyer said...

cikgu den: betul tu..tapi ada segelintir orang kita yang tak rasa macam tu.. bagi dia jalan itu dia punya... huhu

Akunyer said...

Syuxer: ngee kalau kudrat ni kuat memang nak keluar bagi sedas dua kat dia... hehe.. tapi nanti hilang lak kesopanan dan kesusilaan saya.. ahaks!

Akunyer said...

helwa: kan best hang ada ari tu.. aku rasa hang mesti ligan driver tu sampai dapat..ngehngehngeh

adwafarahin said...

hey ini diskriminasi terhadap pemandu pompuan
ape igt diorang bagus sgt ke huh!

*tetibe emo plak kan haha

irwanmiswan said...

keh4..dia saje nak tayang hon die yang kuat tu.keh3.pasni pasang hon kuat2 kat keta pastu hon balik kat orang tu keh3.takpun pasang je sayap kat keta. nanti dah terbang,takde sape hon. cissss....banyak sangat tengok kartun

rajen bace?singgah sini...
cara nak cepat kawen
cikgu kurang ajar?

Akunyer said...

adwafarahin: entahla.. padahal penumpang dalam kereta Waja tu ada jugak perempuan.. belagak tak sudah-sudah.. grrrr

Akunyer said...

budakkampung39: haha letak sayap? boleh jugak.. senang balik Sarawak kalau kereta ada sayap.. ;)

CikAizA said...

hahahha... kalau aiza... mmg dah kena bedebik dah... sorry r der.. mmg gua pompuan tapi jiwa brutal... hahahahha

~nsar~ said...

orng lelaki zaman sekarang tetap tak leh terima lady driver sekarng lagi hebat dr mereka2 tu.. smpai sekarang dok persan bagus ja.. padahal bawak terkemut2.. makcik yang 50 lagi tera drift...

tia @ Ini Kisah Tia said...

kalau ibu Tia di tempat Ticer dah kena agaknya pemandu tu . ibu bawak macam nak p racer ooo . haha !

~~Ticer Wann~~ said...

CikAiza: bagus-bagus... haha muka cute tapi hati brutal.. ;)

~~Ticer Wann~~ said...

~nsar~: ngehngehngeh..gender biasness takkan habis....

kindergartenlibrary said...

aiseh ..geram lak baca ..
=='

~~Ticer Wann~~ said...

tia: wahh leh belajar ngan mak Tia nih.. :D

Akunyer said...

nelly: huhu memang sangat geram T_T

Rina Rahamat said...

gitulah ragam pemandu..psl tu akak x suka memandu kikiki..

Akunyer said...

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty: huhu terpaksa drive gak kak...

Pemberitahuan

Segala cerita/ post yang terdapat dalam blog ini merangkumi sebahagian kisah hidup saya, orang yang rapat dengan saya dan kisah2 yang dipetik dari pelbagai sumber untuk tatapan bersama. Sekiranya terdapat persamaan dengan mana-mana pelawat blog ini itu adalah secara kebetulan sahaja.... Saya tak paksa orang follow saya tau..tapi kalau ada yang sudi nak follow ribuan terima kasih saya ucapkan