Sunday, July 24, 2011

Salah ke?

Assalamualaikum and Salam Sejahtera

Hi friends! Hope all of you really enjoy your weekend..sorry for my broken English.. hope you don’t mind and can understand well my words… Enough for the introduction… now get back to our topic.. *erkk..what is the topic actually?*


Dah la tu sikit-sikit.. malu kot speaking tak betul… ok Ticer nak ajak korang bagi pendapat sket… baca dulu sampai habis okeh?

Alkisahnya bermula……
Rina dan Nina berkawan baik… pada ketika itu keduanya masih lagi single dan available… apa sahaja perkara mesti dilakukan bersama..

Pada satu ketika Rina mula mengenali seorang pemuda yang diberi nama Fahrin Ahmad (wahhh nak juga FA dia)..perkenalan dengan jejaka itu diceritakan pada Nina kerana Nina merpakan teman baiknya.. Nina menerima perkhabaran itu dengan gembira..

Setelah beberapa ketika mereka berkenalan maka FA menyatakan hasrat untuk meminang Rina.. hasrat itu disampaikan kepada keluarga Rina dan mendapat persetujuan dari ahli keluarga Rina. Berita itu turut juga disampaikan kepada Nina selaku teman yang baik dengannya..

Apabila jari sudah tersarung cincin tanda ikatan pertunangan Rina dan FA, Nina mula menjauhkan diri sedangkan Rina tak pernah sikit pun menyisihkan Nina biarpun statusnya kini sudah berubah. Kadang-kadang bila disapa lembut, Nina tetap diam.. Keadaan itu sikit sebanyak membingungkan Rina..

Bukan jari dan cincin Tice (ihsan Google)
Hoho maapla ehh panjang plak cerita ni… pada pendapat korang kenapa ada sesetengah teman/ sahabat bertindak menyisihkan diri hanya kerana sahabat yang lain bertukar status dari solo kepada berpunya/ bertunang/ berkahwin? Apakah status itu benar-benar mengganggu hubungan persahabatan mereka? Apakah dengan menukar status maka dia sudah tidak boleh bersosial (bukan masalah sosial okeh)/ bertegur sapa dengan teman-teman lain yang masih bujang?

:.. Hubungan Ticer dan teman baik Ticer tetap baik sampai sekarang biarpun dia sudah 2 tahun berkahwin… ikhlaskan diri dalam bersahabat..itu yang utama.. hubungan persahabatan akan dikenang sampai bila-bila J



Syukran jazilan sudi baca... datang lagi ye :)

26 geng suka bebel:

ct kektus said...

bagi kite, selagi kite pandai masa, bersosial la macam biasa,

kawan2 kan penting jugak dalam kehidupan.

kan ticer? hehe :p

farahin nasir said...

berundur sikit kut..bagi laluan kat bakal pengantin spend time beli hantaran bersame..
hehehe..

pendapat yg betul:: mungkin rase jauh hati la sikit bila tengok mmber baik dah berpunye...tapi okey jer sebenarnyer kan..sbb kita tetap akan doakan kbahgiaan org yg kita sayang.. :)

ZWAN SABRI said...

Ticer yg mana satu? Rina ke Nina? HEHE
btw, maybe sebab hubungan persahabatan tu jadi dingin sbb tak nak ganggu sahabat dia yang kini ada komitmen yang lebih..

MySuaraBlog: Asyik Gay Jer, Lesbian Mana?

zahidah seran said...

Tak penah pulak kwn jauhkan diri bila kita nak kawen. Adekah dia hati dgn fahrin ahmad tu. Eh jauh beno fikirnya. Hahaha...

Firdaus Life said...

kalau lelaki takde sangat kot kes gini. biasanya perempuan la menyisihkan kawan2 apabila dah ada pasangan

Hafizin Jamil said...

haha..tak de topik pom kan??

ieka said...

pernah dapat situasi cmni..
xkesah pown mbr nk bertukar status kpd sudah berpunya;

tp masalah nya sbb bila ajk kuar ngn kawan2..msti alsn nk kuar ngn bf..tiap kali lak tuwh..kawan mane x bengang.xde masa ngn kawan2.

itulah reason yg buat kan kawan itu jauh dari dia..

hurm,itu pendapat ieka la..

Cikgu Ma said...

ticer...tgk sini plak..lain plak citer dari aku wesss...

http://qurratulain-pagaremas.blogspot.com/2011/07/salah-siapasendiri-jawab.html

Akunyer said...

@siti kektus yeap betul.. kawan penting jugak apa... :)

Akunyer said...

@farahin nasir tapi tak patutla sampai kawan yang berubah status tegur pun wat dekk jer..ye dak? :) tq 4 ur pendapat...

Akunyer said...

@ZWAN SABRI Ticer Nini coklat celup... ahaks!hmm..tadi sian la sahabat tu sedih je bila sahabat yang sorang lagi bolayan dia :)

Akunyer said...

@mrs redzuan alamak! kalau dia suka FA camne nih> haha

Akunyer said...

@Freaky hmm lelaki memang cool.. :)

Akunyer said...

@iekahmm pernah hadapi situasi cenggitu jugak... tapi situasi kat dalam entri ni kawan tu tak pernah menyisihkan sikit pun kawan yang sorang lagi.. huhu... apapun thanks 4 sharing.. mungkin kawan yang berubah status tu ada wat silap kot kan.. :)

Akunyer said...

@H.J haha tak tau nak create topik apa. :D

Akunyer said...

@CikGu Ma baca sudah...n dah komen pun :)

Anak Wak Mail said...

mungkin dia rasa rendah diri,,dia belum sampai seru,,atau tak bertemu lagi dengan jodohnya,,dia rasa ada sedikit gap dalam persahabatan mereka..hihi..=) pada pendapat saya lah..=)

Akunyer said...

@Anak Wak Mail hmm mungkin gak la kan.. :)

iPai said...

mungkin dia ada simpan perasaan kot .. haiyok !!

iPai said...

erm tapi biasanya saya rasa dalam kes saya, saya akan jarakkan diri utk kawan2 yg perempuan ... bukan ape, takut terjeles plak si suaminya ..

Akunyer said...

@iPaihaishh takkan kot... haha

Akunyer said...

@iPaikalau berlawanan jenis tak pe je.. tapi kalau yang sama jantina pun menyisihkan diri tak best la :)

Cikya said...

ada kawan, yang dah kahwin, bukan nak menyisih,
cuma macam rasa tak terduduk sama rendah diri sama tinggi,
macam dunia berbeza..
tapi kawan jer..
dia kahwin masa belajar.. :)

Akunyer said...

@Cikya kalau still berkawan ok la.. ni kalau kita tegur pun dia wat tak tau je camno? :D

syuxer said...

mungkin dia merasakan dia tersisih kot bila kawannya sudah bertunang atau berkhawin..tak taula sama da ini memang fenomena yang kerap berlaku atau kawan yang dah bertunang itu sendiri menyisihkannya..

Akunyer said...

@Syuxer tak tau la...mungkin gak.. tapi mungkin dia je rasa kawan dia sisihkan dia.. :)

Pemberitahuan

Segala cerita/ post yang terdapat dalam blog ini merangkumi sebahagian kisah hidup saya, orang yang rapat dengan saya dan kisah2 yang dipetik dari pelbagai sumber untuk tatapan bersama. Sekiranya terdapat persamaan dengan mana-mana pelawat blog ini itu adalah secara kebetulan sahaja.... Saya tak paksa orang follow saya tau..tapi kalau ada yang sudi nak follow ribuan terima kasih saya ucapkan